kan ik een lichttherapielamp ook gebruiken tegen voorjaarsmoeheid?

Ik bedoel dus echt de periode van de lente,ik weet dat veel buiten zijn en sporten goed is,
maar ik stel de vraag om dat er juist in de lente veel dag licht is.Hoe en wanneer kan ik deze lamp het beste gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (2)

Voorjaarsmoeheid wordt vaak beschouwd als een milde variant van de winterdepressie. Zo licht is het in het voorjaar nog niet, en zeker niet in het vroeg voorjaar. 'Voorjaarsmoeheid' behoort daarom wel degelijk tot het indicatiegebied voor lichttherapie, al weet ik niet of de effectiviteit ook goed onderzocht is, omdat meestal voor dat soort studies wel patiënten worden gezocht die duidelijk aan de criteria voor een winterdepressie of in elk geval seizoensgebonden depressieve klachten voldoen, en het bij 'voorjaarsmoeheid' wat minder duidelijk is. Maar wanneer je deze klachten hebt, zou je zeker kunnen proberen of een daglichtlamp effectief is.

De meeste lampen zullen hun eigen gebruiksaanwijzing hebben, maar meestal wordt aangeraden om hem 's ochtends te gebruiken, en er dan recht voor te gaan zitten op zo'n 40 cm afstand, gedurende ongeveer 30 minuten. De precieze aanwijzingen hangen ook af van de sterkte van de lamp, volg dus de gebruiksaanwijzing op die bij de lamp zit, en raadpleeg bij aanhoudende klachten of klachten waarvan je denkt dat ze door de lamp kunnen komen, een arts. Bij sommige thuiszorgwinkels kun je trouwens ook zo'n lamp lenen of huren, dan kun je het effect uitproberen zonder dat je er direct één hoeft te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er last van als in het voorjaar het zonnetje lekker gaat schijnen,en de temperaturen aangenaam zijn.
Bekijk deze eens: http://www.youtube.com/watch?v=4lEdqfY5Zhg

Bril met lichttherapie.

Zou ook moeten helpen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ziet er goed uit,maar wel prijzig,ik heb een lamp gekocht en probeer het daar mee