Heeft het veel effect om In de ochtend te leren voor een belangerijke proefwerk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
12.6K

Antwoorden (11)

Hangt er natuurlijk vanaf hoe goed je bent in het vak en het type vak. Als je al wel geleerd hebt kan het wel helpen om je geheugen op te frissen en dingen meer voorin je hoofd te krijgen. Als je eigenlijk neit goed geleerd hebt zou het ook alles wat je al wel geleerd hebt door elkaar kunnen gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet slim en je moet je slaap goed kunnen bedwingen. Maar ik moet toegeven, ik heb dit zelf meerdere malen gedaan en mooie resultaten gehaald.

Het ligt echter wel aan "hoe je leert". Wat je 's ochtends leert komt in het korte termijn geheugen, als je dit nog vaker gaat nodig hebben, kun je het beter eerder leren. Dan heb je meer kans dat het in het lange termijn geheugen komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan hoe je bent. Ik ben zelf een avondmens, dus ik kan 's avonds beter leren. Maar als een ochtendmens bent, kun je 's ochtends beter leren.
Maar het is sowieso wel zo dat als je heel erg er in gelooft dat je 's ochtends beter kunt leren, dan is dat wel zo.
Succes met leren!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt voor een belangrijk proefwerk het best een aantal dagen van tevoren wat leren, en op de laatste dag nog alles goed doornemen. Zo leer je het best! Natuurlijk is het ook goed om het in de ochtend nog even door te nemen, maar als je het alleen in de ochtend ervoor doet, en het is een belangrijk proefwerk, dan is dat niet slim vind ik!

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry misschien heb ik je vraag helemaal verkeerd begrepen!! Je bedoelt niet de ochtend ervoor, maar in de ochtend. Nou ik vind het altijd fijner om vroeg op de dag te leren, omdat je dan denkt; hierna ben ik klaar en heb ik nog een rustig dagje! Dat is beter dan in de avond te leren, en stress te hebben omdat je te laat bent begonnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het handigst is om een aantal dagen van tevoren te beginnen en steeds kleine hoeveelheden leerstof te doen.
Zet een kruisje voor of onder de teksten die je lastig vindt.
De avond voor de toets doe je dan de kruisjes/onderstreepte teksten nog een keer.
Dan kan je ochtend van de toets alles nogmaals overlezen en heb je alles gedaan wat in je vermogen lag om een mooie score te halen. Voordeel van deze methode is, dat de leerstof veel beter blijft hangen en je het niet meteen na de toets weer bent vergeten. Daar kan je later weer plezier van hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal voor iedereen anders zijn, afhankelijk of je een ochtend- of een avondmens bent.
Voor mij gold, maar dat is al weer "even" geleden: De dag/avond voor het proefwerk leren, en 's morgens nog een keer goed doornemen.
In het algemeen geldt wel: als je het alleen 's morgens leert, dan blijft het minder lang "hangen". Je leert voor het moment, en het is toch wel de bedoeling dat de stof wat langer blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leren werkt net als reclames, Herhalen.

Begin een paar dagen van te voren en doe elke avond wat. Dan hoef je het de laatste ochtend alleen maar even door te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt van de persoon af. De een is een ochtendmens de ander een avondmens. Als jij een ochtend mens bent en altijd vroeg opstaat dan zal het heus wel effectief zijn. Als jij een avondmens bent en dus laat gaat slapen zal het weinig effect hebben immers, je bent nog moe en als je moe bent kun je je sowieso veel slechter concentreren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O oeps ik zie dat een ander persoon ongeveer hetzelfde beantwoord heeft. Hoop dat ik nu geen punten aftrek krijg :p
Amadea
12 jaar geleden
Je kunt je antwoord zélf verwijderen, dan gaat alleen de ene punt voor het antwoord eraf. Doe je dat niet, dan krijg je 5 extra strafpunten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok nou ja fuck die punten maar op m'n pc doet GV het sowieso niet dus kan alleen via de app
Ik deed het altijd zo: De avond ervoor alle leerstof nog eens goed doornemen en aan bepaalde antwoorden waarvan jij denkt dat deze in het proefwerk zeker gesteld zullen worden iets uit je gedachten of muziek of wat dan ook verbinden.
Bij mij werkte het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen

Je beheerst de stof of je beheerst hem niet.

Als je de stof in grote lijnen niet beheerst kan je dat 's ochtends niet even bij spijkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat het verstandiger is om in de avond te leren, 's nachts is een mens veel bezig om dingen van de afgelopen dag te verwerken. Dus ook de geleerde stof.
Ik weet alleen niet of het voor iedereen handig is. Ikzelf verwerk 's nachts alles erg heftig wat resulteert in bijvoorbeeld slaapwandelen. Ik ben dus 'snachts erg bezig met wat ik voor het slapen gaan heb geleerd en ben 's ochtends doodmoe.
Ik denk dat het dus verschilt per persoon.