Hoe komt het dat je soms zo erg schrikt dat je niks kan doen..?

De kattenkrab paal viel net om en hij viel echt 2 cm langs mijn moeder die met de rug ernaar toe zat. Ik schrok zo erg daarvan (ik zag hem van begin vallen) maar ik zou denken dat je dan snel die paal op wil vangen... Waarom deed ik niks ?? :p (ik heb geen hekel aan mn ma ofzo hoor :p)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meen je niet :')

Het beste antwoord

Bij angst zijn er 3 reacties:
Fight (vechten)
Flight (vluchten)
Freeze ( be-vriezen)

Jij had de freeze. Deze 3 reacties kunnen mensen hebben bij angst of schrik. Je kiest er niet voor, het is je eerste reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ja de vechten in deze: in actie komen en de krabpaal opvangen (vechten met de krabpaal ;)
Het is bij dieren nog heel goed te merken, dit soort reacties zijn dan heel puur.

Andere antwoorden (1)

Omdat je het wel ziet gebeuren maar het dringt niet snel genoeg tot je hersenen door zodat die snel kunnen reageren waardoor jij niets doet