Het is een karakter trek, iemand die veel aandacht nodig heeft, is niet bang om in het middelpunt te staan, dat vind hij of zij vaak fijn en voelt zich gevleid, het kan vaak heel positief zijn, iedermens heeft aandacht nodig, de één meer dan de ander, iemand die veel aandacht nodig heeft en het niet krijgt doet soms de raarste dingen, om maar aandacht te krijgen, dus het is geen verslaving maar een karakter trek, en de één vraagt meer aandacht dan de ander, er zijn heel stille types die op die manier de aandacht trekken, en heel drukke mensen, die de aandacht op zich weten te houden.en dat geeft vaak een kik waardoor het lijkt alsof ze verslaafd zijn, en er mee doorgaan, je hebt mensen die zich aan die persoon ergeren, en die denkt hij of zij is eraan verslaafd, maar personen die het leuk vinden, zeggen het tegenovergestelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Verslaafd is een groot woord maar er zijn mensen die er echt alles voor doen om maar in de belangstelling te staan.
Je zou ze inderdaad verslaafd aan aandacht kunnen noemen.
Aandachtsverslaafde is ook een mooi scrabblewoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en daar heeft men het woord egocentrisme voor uitgevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gemiddelde performer is verslaafd aan aandacht. Voor zangers, toneelspelers, cabaretiers, popmuzikanten enzovoorts is er geen grotere beloning dan een enthousiast publiek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verslaafd/niet buiten kunnen, dat kan ja,want als diegene niet in het middelpunt staat dan wordt hij chagrijnig, en gaat moeilijk lopen doen over allerlei kleine, niet belangrijke zaken....

Het begint al heel jong, er is niets mis mee, maar zijn dat soort mensen erg goed in acteren, heb er zelf zo 1 thuis...

Toegevoegd na 1 minuut:
2de alinea: het begint al heel jong, er is niets mis mee, maar dat soort mensen zijn erg goed in acteren, ik heb er zelf zo 1 thuis...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan..
Het gaat soms zelfs zo ver dat mensen dwangmatig gaan liegen om maar aandacht te krijgen.. Of zichzelf pijn gaan doen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen wilt heel graag aandacht en iedereen heeft zijn eigen methoden ontwikkeld om die aandacht te krijgen. De ene wat meer subtiele en de ander wat meer uitbundiger. Hier zit waarschijnlijk ook het verschil tussen introvert en extrovert.

In feite is een vraag stellen op GoeieVraag een methode om de aandacht te krijgen. Ook antwoorden geven is een methode om de aandacht te krijgen. Om een paar heel subtiele methodes weer te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je deze neiging bij jezelf hebt ontdekt kan het misschien aardig zijn om je aandacht eens op anderen te richten. Gewoon om te kijken welk effect dat heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, heel ernstig zelfs.
Sommige mensen plegen zelfs moorden om aandacht te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA EN : JA EN: JA !!!

aan ALLES kan je verslaafd raken....(zijn) ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft aandacht nodig, iedereen wilt graag complimentjes krijgen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verslaafd zijn is wat heftig maar er zijn mensen die met jammergedrag aandacht willen krijgen. Ze lijken niet te weten dat mensen ook reageren op positieve signalen en daardoor aandacht krijgen. De kunst is om daar zelf zo min mogelijk last van te ontwikkelen.
Er is ook een ziektebeeld waarbij het kind door een moeder wordt gebruikt om aandacht te krijgen. Munchausen by proxi heet dat.