Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Precies doen wat je zegt: je ritme geleidelijk aanpassen. Elke dag een kwartiertje later naar bed en eerder eruit of andersom. En als dat lukt misschien een half uur, en voor je het weet zit je op het ritme dat je wenst. Daarna is het meestal een kwestie van discipline.
(Ik weet van mezelf dat ik - als ik ga slapen wanneer ik wil en opsta wanneer ik wil - dagen van een uur of 30 maak en zo dus al schuivend door de dagen rol. Als ik een vast ritme wil, is het dus een kwestie van naar de wekker luisteren...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

niet te veel gv en s'nachts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de wekker op vroeg zetten en ook echt opstaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wil je eraan veranderen? Je kan het beste een reis maken naar Australie. Op de terugweg heb je het maximale tijdsverschil. Blijf voortaan volgens dit ritme leven. Als het tijdsverschil met Australie te groot is zoek dan een bestemming dichterbij, al naargelang je je ritme wilt aanpassen. Het geleidelijk aanpassen doe je door langer of korter weg te blijven.
Ik denk dat 3 maanden je wel moet lukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga iedere dag 10 minuten vroeger naar bed en zet een wekker (b.v. mobiel) en houd je er ook aan
En ook weer een wekker om 10 minuten eerder op te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorwaarts corrigeren. Steeds wat later naar bed totdat je op een gangbaar dag-nachtritme zit en dat probeer je vol te houden. Dat doe je vooral door op een vast tijdstip op te staan, ook al heb je het de vorige avond een keer wat later gemaakt. Ook een aantal andere gezonde leefgewoontes helpen, zoals lichaamsbeweging en goede voeding. Rituelen, zoals tanden poetsen, stukje lezen voor het slapen gaan etc. kunnen ook helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding