Waarom veranderen mijn pupillen continu van groote, zie ik wazig en zie ik het licht knipperen?
Ik zie wazig. Zowel dicht als ver zie ik slecht. Soms, als ik ergens naar kijk, zie ik de ene seconde scherp, de andere seconde wazig, zo steeds afwisselend. Soms zie ik de aderen van mijn ogen aan de linker en rechterkant van mijn beeld verschijnen. Soms als ik 'snachts ergens naar kijk zie ik het beeld knipperen, alsof er een knipperlicht is (natuurlijk knippert het niet zo snel), dus dan zie ik de ene seconde donkerder en de andere seconde lichter. Als ik in de spiegel kijk zie ik mijn pupillen afwisselend in een impuls groter en kleiner worden. (De ene seconde groter en de andere seconde kleiner) Ook als ik iemand naar mijn ogen laat kijken ziet die persoon dat ook.
die kan bepalen of een verwijzing naar de oogarts noodzakelijk is.
Nu duurt het voor de eerste keer al twee jaar aan een stuk en in een zeer extreme vorm. Ik heb het erg moeilijk. Mijn hersenen lijken wel uitgeschakeld. Ik kan niet deftig denken of concentreren en ik heb steeds verlies in korte termijn geheugen. Soms, als ik een verhaal aan het vertellen ben, weet ik plots in het midden van mijn verhaal niets meer van wat ik allemaal aan het vertellen was. En als ik al de eerste zin van een tekst heb gelezen ben ik een seconde nadien meteen vergeten wat ik zojuist had gelezen. Op sommige dagen gaat het beter, op andere dagen niet. Ook mijn zicht is de ene dag beter dan de andere dag.
Ik ben al bij de huisarts geweest. Zij had mij tips gegeven: 'smorgens vroeg opstaan en meteen veel eten. 'sAvonds niets of heel weinig eten en vroeg gaan slapen. Maar hiermee schiet ik echt niet veel op.
Ik ga dus niet meer langs de huisarts maar meteen naar de oogarts.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.