Waarom krijg je droge ogen van de zonnebank?

Telkens als ik onder de zonnebank ben geweest valt het me op dat ik er erg droge ogen van heb gekregen, wat kan de reden hier van zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
1.8K
Amadea
9 jaar geleden
Misschien knipper je te weinig?

Antwoorden (1)

Warmte doet vocht verdampen, dit gebeurd ook als je onder de zonnebank ligt. Let er dus op dat je niet te lang onder de zonnebank blijft liggen. En dat je na het zonnebanken goed met je ogen blijft knipperen zodat je ogen weer meer vocht krijgen.

Naast de warmte knipper je ook niet met je ogen. Tijdens het knapperen wordt er een vochtlaagje over je oog gelegd.