Hoe Stofje of vuiltje uit het oog verwijderen?

Soms voel ik de pijn wel nog maar eigenlijk constant als ik knipper. Mijn oog traant de hele tijd, ik heb al geprobeerd met een wattenstaafje, water, speciale oogdruppels ... ik wil eerst zelf proberen en dan naar de dokter

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste, ik ga geen beste antwoorden kiezen aangezien ik ze allemaal goed vond, ik ben naar de oogarts geweest, er zat wat betongruis in mijn oog. Succesvol verwijderd ik heb nu alleen nog wat pijn.

Het beste antwoord

Het kan ook zo zijn dat het stofje al verdwenen is maar dat het een lichte beschadiging veroorzaakt heeft, die je nu voelt. En die geirriteerd blijft doordat je blijft wrijven.
Dus zo min mogelijk aankomen, als t blijft even naar de dokter, je hebt per slot van rekening maar 1 stel ogen, waar je het je hele leven mee moet doen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

doe wat water op een bordje ( beetje diep ), en ga dan met open ogen erin.
anders zou ik wel naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak de punt van een theedoek nat, en probeer het er dan uit te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan met een wattestaafje het stofje eruit halen, je kan makkelijk bij het stofje omdat een wattestaafje niet groot is
Zo haal ik ook altijd dingen uit mn oog

Of veel knipperen, dan gaan je ogen tranen en dan rolt het stofje eruit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bakje met water, met je gezicht erin en ogen wijd open.
Ook met je ogen 'rollen'.
Meestal werkt dit wel.
Anders naar de huisarts ofzo.
een klasgenoot had ook een keer iets in zijn oog wat hij er niet uit kreeg, toen moest hioj naar de dokter, de dokter kreeg het er wel uit.

Toegevoegd na 47 seconden:
moest hij naar de dokter
srry, foutje ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt speciale plastic bakjes in de vorm van je oog waar je dan water in doet en voor overbuigt en je oog in het bakje plaatst, even knipperen en je ooglid masseren en dan zou het moeten werken
probeer eens bij de apotheek of Kruidvat voor zo'n bakje
Bronnen: