Laatste pil uit de strip vergeten. Kan ik nu gewoon de volgende strip beginnen op de normale dag, zoals altijd?

Gisteren heb ik mijn laatste pil uit de strip niet ingenomen. Normaal neem ik de nieuwe pil weer op donderdag, volgende week. Kan dat nu gewoon of moet ik door dit een dag eerder beginnen? Zo ja, wat als ik dat niet doe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Amadea
11 jaar geleden
Welke soort gebruik je? Als je geen bijsluiter hebt kunnen wij dan voor je opzoeken wat daar in staat!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb Ethinylestradiol/Levonorgestrel. In de bijsluiter staat voor mij: Begin met de pilvrije week (niet langer dan 7 dagen inclusief de vergeten tablet). Ik snap de berekening alleen niet echt, de vergeten pil is woensdag.
Dan zou ik de eerste dinsdag (?) moeten nemen? In plaats van donderdag :/ ?

Antwoorden (1)

De dag dat je de pil vergeten hebt moet je bij de pauzeweek tellen. Dus heb je de cyclus gewoon met één dag vervroegd. De eerstvolgende zul je dus aanstaande woensdag moeten slikken.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat als ik dat niet doe, maar een dag later alsnog? Wat zijn dan gevolgen (zonder risico zwangerschap te rekenen). Is er een kans op nog een bloeding of iets dergelijk of andere dingen?
Amadea
11 jaar geleden
De anticonceptieve werking is dan verminderd, maar verder zal er niets gebeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zowel het antwoord als de reactie klopt, dus wel, zeker de eerste week, een ander voorbehoedsmiddel erbij gebruiken. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet nodig helaas Haha Maar goed antwoord inderdaad !