Waar komt deze pijn vandaan?

De laatste tijd heb ik af en toe een erge steek rechts onderin mijn buik. Deze steek duurt even maar als het over is is er niks meer aan de hand. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Annswers
13 jaar geleden
Ben je gespannen, houd je veel emoties binnen, laat je weinig mensen toe?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik ben niet gespannen, er zijn geen problemen en buiten dit voel ik me prima. Ik ga toch maar naar de dokter. ;-)
Iedereen bedankt voor de reacties!

Het beste antwoord

Rechts onder in je buik zit je rechter bocht van je dikke darm, tussen deze dikke darm en de dunne darm ( er onder) zit een klepje, soms geeft het passeren van dit klepje, even een stekende pijn, 3, 4 5 pijnscheutjes zijn mogelijk, soms een wat langer durend schrijnend, branderig gevoel (enige uren).
Een en ander zou te maken kunnen hebben met stress en verkeerde voeding.

Toegevoegd na 15 uur:
Op vrijwel dezelfde plaats ( bij die bocht) zit het darm aanhangsel, ofwel de blinde darm, dat zou het ook best wel kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat lijkt op een spastische darm.

Maar als je er vaker last van hebt, dan zou ik even voor de zekerheid naar de dokter gaan. Het kan ook een beginnende blindedarmontsteking zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pijn is slechts een illusie, elke pijn die je voelt 'produceren' je hersenen. Ik zeg illusie omdat het eigenlijk niet meer is dan een nare gedachte. Een stroompje welke in je hersenen verwerkt worden en je vervolgens 'pijn' laat voelen.
Zonder hersenen of bij zenuwonderbrekingen zou je ook geen pijn meer voelen immers.

Maar wat jij waarschijnlijk bedoelt is het antwoord van één van de medegoeievragers boven mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een beginnende blindedarm ontsteking
zo begon die bij mijn ook, t heeft 2 jaar geduurd voor die acuut werd en eruit moest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had je complicaties die 2 jaar ? Voelde je na die operatie ineens veel beter ?
Annswers
13 jaar geleden
Je hebt 2 jaar daarmee rondgelopen?
3 dagen echinaforce van dr. vogel slikken 5x per dag 20 druppels en je ben alles vergeten.
verder meer varieren met voedsel maar geen uien en weinig roodvlees
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb daar ook vaker last van en bij mij is het een spastische darm. Maar er kunnen zoveel redenen zijn waarom je daar last van hebt. Gewoon even langs de huisarts gaan en het probleem uitleggen, laat de huisarts je doorverwijzen naar het ziekenhuis en dat ze daar een echo maken van je hele buik. Dan kunnen ze snel genoeg de diagnose stellen en ben je zelf ook een stuk geruster.

Wij kunnen dat hier niet, we kunnen niet gebaseerd op een vraag over pijn, jouw een duidelijk antwoord geven waar dit vandaan komt.