Hoezo krijg ik pijn en tinteling in mijn benen als ik stil lig?

Ik heb de laatste tijd een manier van slapen geprobeerd waarbij je langzaam de spieren in je lichaam ontspant en je ademhaling controleerd.
Volgensmij komt deze manier van de navy, zag ik op yt.
Als ik dit zelf probeer krijg ik na korte tijd tintelingen in mijn benen en vervolgens een ontzettende pijn ergens anders ( dit is elke keer op een andere plek ).
Als ik me spieren weer beweeg is het meteen weg.
Ik kan nergens vinden waardoor dit komt en hoe ik het kan voorkomen

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kan aan heel veel dingen liggen. Zo kunnen leeftijd, medicijngebruik, stress een rol spelen.
Met deze gegevens moeilijk een zinnig antwoord te geven

Antwoorden (1)

De oorzaak van rusteloze benen blijft meestal onduidelijk. Het komt vaker voor bij oudere mensen en vaker bij vrouwen dan mannen. Vaak zijn er ook andere familieleden met rusteloze benen.

De aandoening kan bijvoorbeeld samenhangen met:
zwangerschap
medicijnen (sommige middelen tegen depressie of psychose)
een minder goede werking van de nieren

De klachten worden mogelijk erger door:
roken
alcohol
koffie
overgewicht
weinig bewegen