Ik neem aan dat je met spuug slijm bedoelt.
Slijm kan verschillende kleuren hebben. Meestal is het helder en dat is normaal.
Maar wit slijm is niet helemaal in orde. Het is meestal een teken van een beginnende verkoudheid. Het wijst op een verstopte neus, waardoor het slijm zich ophoopt en dikker wordt. Daardoor krijgt het een witte kleur.
Maar een klein beetje wit slijm is niet erg, zeker in deze tijd van pollen en hooikoorts. Maar in deze tijd waar het coronavirus rondwaart, is het wel iets om even in de gaten te houden. Want een onschuldig lijkende verkoudheid, kan ook een symptoom van besmetting met het COVID-19 zijn. Als je het niet vertrouwt, neem dan contact op met de GGD, om als het nodig is een afspraak te maken om je te laten testen.
3 jaar geleden
Het is niet logisch om aan te nemen, dat spuug slijm is.
Normaal gesproken is spuug speeksel, dat je kunt uitspugen. Praat je over slijm, dan kan het zijn wat je ophoest uit je keel, de snot uit je neus en alles wat uit je hoofd kan komen.
Witte spuug hoeft helemaal geen probleem te zijn. Het schuimt sowieso altijd en lijkt daardoor ook wittig en dat komt, omdat het veel eiwit bevat. Dat is overigens ook bij de andere afscheidingen die boven beschreven staan.