Waardoor stinkt mijn vagina?

Ik heb het al vaker geprobeerd op te zoeken maar ik krijg er niet echt een antwoord op. Mijn vagina stinkt. Ik was het niet met zeep, eerder waste ik het met lactacyd, maar sinds een tijdje alleen nog maar met water omdat ik had gelezen dat dat beter is, maar dit geeft geen verschil gemaakt. Wanneer ik me heb gewassen is het even fris, maar echt na een uur ruik ik het alweer. De geur zit dan gewoon helemaal in mijn slipje en in mijn broek. Ik lijk er maar niet vanaf te komen wat ik ook doe. Ik snap dat het niet baar bloemetjes daar beneden hoeft te ruiken, maar dat zelfs mijn broeken zo stinken na al een uur en dat ik het gewoon ruik als ik sta kan niet goed zijn. Ik draag gewoon katoenen slipjes dus dat kan het ook niet zijn. Weet iemand wat dit is en wat ik er tegen kan doen? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.7K
MasterSword
3 jaar geleden
Probeer iets meer ademende kleding te gaan dragen.
Katoen bijvoorbeeld, want synthetische kleding zorgt meer warmte,
en dan gaan de huid bacterie sneller geur creëren. En koop ondergoed dat 60 graden gewassen kan worden.
( Als je ondergoed op 40 graden wast gaan niet alle bacterie dood. ) Als ik een t-shirt aan doen gewassen op 40 graden,
stink ik sneller dan als die op 60 in gewassen. Of je kunt ondergoed kopen gemaakt van bamboe.
( die stof is antibacterieel ) succes
Rieneke1
3 jaar geleden
Je zou goed een schimmel of infectie kunnen hebben. Je huisarts kan je helpen. Die krijgt dit soort klachten heel vaak te horen, dus voel je niet verlegen om te gaan.
Pieterke
3 jaar geleden
Ik had een soortgelijk probleem, alleen bij mij jeukte het ook nog heel erg. Ik kreeg toen de tip om me een paar maar per dag met yoghurt in te smeren op die plek en dat gedurende een paar dagen herhalen. Na een jaar lang crèmes enz. van de dokter gekregen te hebben die niet hielpen was ik in 2 dagen van mijn klachten af. Het scheen te maken te hebben met de zuurgraad in mijn vagina. Ik zou zeggen, probeer het eens. Het maakt niet uit welke yoghurt je gebruikt, alleen die met een smaakje zou ik niet nemen. En als dat niet helpt ga dan naar de huisarts, dan heb je misschien een schimmelinfectie.
Pieterke
3 jaar geleden
Toevoeging: Toen ik dit later aan mijn huisarts vertelde zei hij: "Dat is inderdaad een heel oud huismiddeltje, ik heb daar helemaal niet meer aan gedacht".
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ga even naar je huisarts en bedenk dat een vrouw een natuurlijke geurt heeft die wisselt met de stand van de hormonen in de maand. N.B. Eeuwenoud huismiddel is wassen met yoghurt om de ph balans te herstellen in combi met katoenen ondergoed en geen chemische rotzooi meer gebruiken. Vrouwen laten zich door de cosmetische industrie wijsmaken dat er van alles dient te gebeuren in de private zone maar helaas veroorzaakt dat vaak dit soort problemen. Herstel kan enige weken duren.
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3109/00016348409156280
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt allemaal! Ik zal eens wat tips uitproberen!

Antwoorden (1)

als het echt stinkt daar, en je hebt ook aparte afscheiding, dan heb je waarschijnlijk een (schimmel)infectie.
Ga niet zelf lopen prutsen, maar ga naar je huisarts om het juiste middeltje voorgeschreven te krijgen.
Dan ben je er zo vanaf.
De website van thuisarts is goed als je info zoekt over klachten: https://www.thuisarts.nl/vaginale-afscheiding/ik-heb-bacteriële-vaginose

Maar ga wel naar je huisarts voor een diagnose in plaats van blind te vertrouwen op wat ik zeg. Ik gok ook maar wat gebaseerd op wat je verteld.
Toegevoegd op 17 juni 2020 06:04: tekst
Ritsuka
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Plus
Goed advies en goed antwoord. De huisarts weet heel wat meer en kan veel specifieker reageren dan alle middeltjes die via de reclames worden aangeboden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heel erg bedankt voor de tips!