Hoe weet je of je teen gebroken is of zwaar gekneusd?

Mijn grote teen is dubbel gegaan. Nu twijfel ik of deze zwaar gekneusd is of gebroken of misschien spieren gescheurd. Hoe weet je of hij gekneusd is of gebroken ? Ik kan er wel op staan, lopen gaat ook nog wel. Maar teen buigen doet pijn. Voet is dik en wordt nu ook blauw. Is 2 dagen geleden gebeurd.

Picture for question
23.3K
SnakeEye
4 jaar geleden
De vraag was meer gericht op het feit of er manieren zijn om zelf erachter te komen of hij inderdaad gebroken is of niet. Naar de dokter gaan weet ik ook wel.
Pieterke
4 jaar geleden
Dat kun je zelf niet bepalen.

Antwoorden (2)

Dat weet je door naar de dokter te gaan, die kan bekijken of er een foto nodig is, of kan het zo bepalen
4 jaar geleden
Röntgen foto laten nemen is hier de oplossing.
fremar