Is fietsen of krachttraining aan te raden bij een slijmbeursontsteking in de heup?

Geen grote afstanden maar gewoon recreatief, even meer dan boodschappen afstand. Met krachttraining bedoel ik vnl leg press/curl.

Rieneke1
7 jaar geleden
Beweging is goed, maar door de pijn heengaan wordt niet aangeraden. Doe liever regelmatig speciale oefeningen om de spieren in het gebied te versterken, maar rustig aan en met niet te zware gewichten.
Ritsuka
7 jaar geleden
Echte krachttraining zou ik nou even niet doen. Vraag eventueel je fysiotherapeut wat je het beste kan doen qua oefeningen.
Cryofiel
7 jaar geleden
Inderdaad, vraag advies aan een kenner.

Antwoorden (1)

Bij een slijmbeursontsteking in de heup wordt aangeraden het rustiger aan te doen als de ontsteking het gevolg is van overbelasting.
De fysiotherapeut kan een programma samenstellen van rek- en spieroefeningen. Het is erg van belang om een goede balans te vinden tussen flexibiliteit en kracht van de heup.
Iets minder belasten dan men gewend is gecombineerd met een trainingsschema van rekken en spierversterkende oefeningen is de aandoening in de meeste gevallen goed
te verhelpen.
Zie berichten van OCON Orthopedische kliniek
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
+