Hoe kan het dat de één wel spierpijn krijgt en de andere niet?

Ik ga vaak met verschillende personen sporten. (familie of vrienden).
Meestal ben ik degene die spierpijn krijgt ook al doen we dezelfde oefeningen. Hoe kan dat? Komt dat misschien door 'korte' spieren of stijfheid?
Die spierpijn houdt meestal 4 dagen aan.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Een goede warming-up en cooling- down kan uitmaken.
En mogelijk zijn je vrienden beter getrained dan jij.

Antwoorden (1)

Niemand reageert op dezelfde manier.

Er zijn veel punten op te noemen waar het verschil in kan zitten: lichaam, leeftijd , conditie, mentaliteit, verdraagzaamheid bijvoorbeeld.

Wanneer je regelmatig sport , bouw je een conditie op en als je dit goed doet, zou je na een tijdje geen spierpijn meer moeten krijgen.
Gebrek aan souplesse kan ook een probleem zijn, maar ook dit zou na een bepaalde tijd geen punt meer moeten zijn.

Je zou denken dat jullie misschien niet regelmatig genoeg sporten, teveel rusttijd tussen de actieve momenten/ dagen nemen, dat is ook een mogelijkheid.

Antwoord : niemand reageert hetzelfde.

Verstandig is om contact op te nemen met iemand bij een sportschool , een nog beter idee is het wellicht om bij een fysiotherapeut met eigen sportschool te informeren naar mogelijkheden.

Zoals eerst een fysieke check-up om alles uit te sluiten en vervolgens kan iedereen onder begeleiding zijn eigen oefeningen doen , op maat gesneden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Óké! bedankt voor je reactie.