ik heb al een tijdje last van een verrekte spier zijn er middelen daarvoor of moet ik naar de dokter?

Al ong. 3dagen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Amadea
8 jaar geleden
Koop een tube Midalgan of soortgelijk spul, paar dagen ermee inmasseren en 't gaat vanzelf weer over.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3 dagen? Dan is dit pas het begin, hopelijk heb je rust gehouden deze dagen, als je dat hebt gedaan dan kun je de vierde dag het ledemaat weer voorzichtig belasten. Let dan op je mogelijkheden en grenzen en ga daar niet overheen. Als sporten de oorzaak is, begin dan niet te snel met trainen, overleg met je huisarts of sporttherapeut.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou er nog een paar dagen mee wachten, als het dan niet beter is dan zou ik naar de dokter gaan.
dudemeister
8 jaar geleden
mijn sporty zuster gaat vaak naar iemand die tape gebruikt als ze weer eens wat verrekt heeft. Soms zit haar halve rug / nek onder die gekleurde tapestroken maar het helpt haar goed.

Antwoorden (1)

Een verrekte spier of opgerekte spier of gescheurde spier, gescheurde spieraanhechting, hebben veel tijd en een goede aanpak nodig om te genezen.
Van enkele dagen tot enkele maanden ( soms nog langer).
De spier regelmatig voorzichtig blijven belasten, dus nooit overbelasten, geeft meestal het beste resultaat.
Zoek eerst uit wat er nu precies aan de hand is.
Maar gaat het iedere dag langzaam iets beter, dan zou ik me geen zorgen maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelf heb ik met Traumeel zalf een goede ervaring.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
't Is wel apart dat in de bijsluiter staat: "Traumeel S Spier- en gewrichtscrème is een homeopathisch geneesmiddel zonder specifieke
therapeutische indicatie". Er wordt verder niet vermeld waarvoor het gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat zijn de nieuwe regeltjes voor dit soort alternatieve geneesmiddelen.
Ik heb het echter altijd in huis.
Het is vooral werkzaam bij verzwikkingen, verrekkingen, kneuzingen, (vooral bij ribben) en brandwonden
Cryofiel
8 jaar geleden
Als het werkzaam is, mag je dat in de bijsluiter zetten. Als het niet in de bijsluiter staat, komt dat doordat het niet werkzaam is. Dat staat los van jouw ervaringen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iets wat niet zou werken staat los van mijn ( anderen) ervaringen.?
Mocht je ooit eens ribben kneuzen, dat zeer pijnlijk is voor maanden, zou je het toch eens moeten proberen, maar dan moet je wel je ego even op zij zetten.
Weet je wel hoe dat voelt, als je 4 ribben hebt gekneusd ?
Enige suggestie, placebo effect en al die andere er bij verzonnen oorzaken tellen dan echt niet meer.
Wat dan telt hoe kom ik in godsnaam mijn bed in en hoe kom ik er ooit weer uit, zelfs gewoon praten is zeer pijnlijk en ook adem halen.
Gek toch dat het zo veel mensen enorm heeft geholpen die het met Traumeel probeerde.
Zelfs bij dieren hielp het binnen enkele minuten.
Blijf jij maar lekker bij je wetenschappelijke onderzoeken van Scepsis en blijf maar blind voor andere mogelijkheden.
Cryofiel
8 jaar geleden
De grootste misvatting over het placebo-effect is dat het alleen zou werken bij milde klachten, of zelfs alleen bij ingebeelde klachten. Dat klopt echter niet. Het placebo-effect werkt altijd. Ook bij gekneusde ribben. Ook bij het zonder verdoving trekken van een kies. Ik blijf erbij: als het echt zo goed werkt, laat dat dan gewoon eens zien. Tot nu toe is (voor zover ik heb kunnen nagaan) nog niemand daarin geslaagd. Wat ik wel heb kunnen vinden is dat traumeel (wat overigens een commercieel product is) in sommige gevallen een lichte vermindering van klachten zou kunnen geven. Veel is daar echter niet over te vinden, laat staan dat de effecten opzienbarend zouden zijn. Het is dus gewoon een licht verlichtend zalfje, de rest van de effecten is dus echt te danken aan het placebo-effect. Wel vond ik waarschuwingen voor de mogelijkheid van ernstige allergische reacties, variërend van een plotselinge grote bloeddrukstijging tot hartkloppingen en andere hartritmestoornissen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is fijn dat ik zelf en anderen zoveel geweldige goede resultaten heb, zodat ik uit eigen ervaring kan spreken, anders zou ik het ook niet geloven.
De pijnen bij gekneusde ribben zijn zo heftig, dat enige suggestie of placebo effect geen enkele kans hebben, daar iets aan te doen..
Opnieuw weet je echt niet waar je over praat, maar dat is een oude discussie die ik niet meer aan ga.
Ik deel hier alleen mijn kennis en ervaring.
Cryofiel
8 jaar geleden
Je zegt dat het zo enorm goed zou werken. Als dat zo is, vraag ik me af waarom de producent dat nog steeds niet heeft laten zien. Wat denk jij, waarom laten ze dat nou niet eventjes zien? Het is heel eenvoudig, als ik jou mag geloven. Je zegt dat het placebo-effect niet zou werken bij gekneusde ribben. Daarmee geef je aan dat je de kracht van het placebo-effect niet kent.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
helemaal terecht is mijn laatste reactie verwijderd.
het is ook helemaal zinloos en zonde van mijn tijd, om op dit soort zaken te reageren.
Indien je ook nog nooit gekneusde ribben hebt gehad, weet je ook niet over welke pijn ik het heb.
Dus kan je ook niet weten wat Traumeelzalf dan kan doen.
kan je het ook niet geloven en niet inschatten.
Placebo effect staat hier helemaal buiten.
Einde reacties.
Cryofiel
8 jaar geleden
Een paar punten naar aanleiding van jouw reactie. 1.
Ik heb gekneusde ribben gehad, dus ik weet hoe dat voelt. 2.
Je gaat er kennelijk van uit dat je iets zelf moet hebben ervaren om erover te kunnen oordelen. Hoe kom je daarbij, als ik vragen mag? Als voorbeeld: geloof jij dat het koud is op de Noordpool, of wil je serieus beweren dat jij dat niet gelooft omdat je er nooit bent geweest? 3.
Je accepteert kennelijk nog steeds de enorme kracht niet die het placebo-effect kan hebben. Ik krijg het gevoel dat het placebo-effect voor jou iets is dat alleen maar een klein beetje helpt, alleen maar bij kleine pijntjes, en alleen maar bij min of meer "ingebeelde" klachten. Zoals het kusje op de zere knie van een kind dat op straat struikelde.
Maar dat is het niet. Het placebo-effect is veel, veel sterker. Er zijn hier op GV al meerdere voorbeelden genoemd van de enorme kracht van dit effect. Kennelijk ben je niet in staat jouw denkwijze aan te passen aan deze informatie. 4.
Los van de vraag of IK de werking van traumeelzalf accepteer: ALS het spul echt zo goed zou werken, zou je verwachten dat de fabrikant dat laat zien. Volgens jou zou dat heel eenvoudig zijn. Toch heeft de fabrikant dat nooit gedaan. Terwijl die fabrikant daar zelf enorm van zou profiteren vanwege de veel grotere verkoop, en de klanten er ook enorm van zouden profiteren omdat ze hun pijn kwijt zouden zijn.
Maar toch heeft de fabrikant nooit de moeite genomen deze eenvoudige test eventjes uit te voeren. Waarom niet, denk je?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Traumeel zalf/ gell is in mijn regio overal verkrijgbaar.
Er is erg veel vraag naar vanwege de uitstekende resultaten
Het halveert het genezingsproces bij gekneusde ribben.
Je kunt eindelijk weer in je bed slapen
En dat zonder alle pijnstillers die de dokter in zo een geval voorschrijft, want meer kan een dokter niet doen.
Het vermindert dus niet alleen de pijn, maar bevordert sterk het genezingsproces.
Cryofiel
8 jaar geleden
Ed, je gaat niet in op mijn punten en op mijn vragen. Belangrijkste punt is: als jouw tekst zou kloppen, dan is het kennelijk heel eenvoudig het heilzame effect te laten zien. Dat is wat ik lees uit jouw teksten. (Vraagje tussendoor: lees ik dat juist, is dat inderdaad wat je zegt? Of begrijp ik je verkeerd en wil je iets ander zeggen?) Aangenomen dat ik jouw teksten juist lees, en dat het heilzame effect dus inderdaad heel duidelijk is, dan is het dus heel eenvoudig dat heilzame effect te laten zien. Dan blijft dus de belangrijkste vraag nog onbeantwoord: als dat zo is, waarom laat de fabrikant dat niet heel gewoon even zien? (Naast deze belangrijkste vraag ben je ook totaal niet ingegaan op mijn andere punten en vragen. Je hebt slechts je eigen standpunt herhaald. Dus niets nieuws toegevoegd. Daarmee zorg je zelf voor de door jou zo gehate herhaling. Mijn verzoek aan jou is dus: zou je alsjeblieft in willen gaan op de belangrijkste vraag, die ik hierboven heb genoemd, en als je tijd hebt ook op de andere vragen die ik heb gesteld / de andere punten die ik heb genoemd?)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom zou ik ingaan op jouw punten, als ik al duidelijk heb aangegeven de discussie te stoppen.
Na deze 4 punten heb je er nog wel 20.
Ik deel hier mijn kennis met de vraagsteller.
En gezien de geweldige goede resultaten, deel ik dat graag.
Ik zou zeggen probeer het zelf eens uit, kan me niet voorstellen dat het placebo effect ook bij jou van toepassing is.
Dus moet het puur van de Traumeel komen
Cryofiel
8 jaar geleden
Je zegt dat je de discussie stopt, maar je gaat direct door met discussiëren. Welke van de twee is het nu - stoppen of doorgaan? Zo te zien kies je toch echt voor doorgaan. Maar dit is geen discussie. Je blijft maar herhalen wat je al eerder zei. Komen mijn punten dan totaal niet aan? Ik ben toch echt benieuwd hoe jij verklaart dat niemand, inclusief de fabrikant, ooit deze volgens jou overduidelijke werking te laten zien. Dat zou toch voor iedereen goed zijn? Waarom weigert de hele wereld iets te doen waar iedereen baat bij zou hebben? Wat is jouw uitleg daarvoor? Ik hoop niet dat je dit feit ontkent...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klop dit is geen discussie, die ben ik gestopt.
Cryofiel
8 jaar geleden
Je vorige reactie wat niet stoppen, dat was nog doorgaan. Je huidige reactie is inderdaad stoppen. Ik vind het wel erg jammer dat je niet bereid bent in te gaan op mijn vragen. Terwijl ik wel ben ingegaan op al jouw punten. Ik vraag me af waarom het altijd van één kant moet komen. Ik vind dat erg jammer. Daarom blijf ik handreikingen doen. Ook deze serie reacties was een (misschien wat onbeholpen) poging tot handreiking.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ha, ha poging tot handreiking.
Handreiking voor wat?
Op al mijn punten?
En als ik schrijf Einde reacties.....is dat niet duidelijk?
ha, ha, over en sluiten.
Cryofiel
8 jaar geleden
Als je schrijft 'Einde reacties', dan is dat duidelijk. Als je schrijft 'Einde reacties' en je schrijft dan nog een hele lap tekst met allerlei reacties (of eigenlijk: herhalingen), dan spreek je jezelf tegen. Dat is onduidelijk.