Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je flauwvallen door Asma ?

Ik ben vandaag flauw gevallen. Nadat ik moeite had met adem halen. Vroeg me af of dit komt door dat ik Asma heb?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
astma
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Niels1411

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Flauwvallen wordt over het algemeen veroorzaakt door een verlaging van je bloeddruk. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals heftige emoties, honger, een grote inspanning of doordat je het te warm hebt gehad. Een astma aanval kan leiden tot zuurstofgebrek, maar dit leidt normaal gesproken niet tot flauwvallen. Wanneer het gevoel van benauwdheid zorgt voor paniek en/of een sterke inspanning van je lichaam kan je daardoor wel flauwvallen.
Flauwvallen wordt over het algemeen gezien als iets onschuldigs. Wanneer je regelmatig flauwvalt raad ik aan om dit eens te bespreken met je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

flauwvallen is meestal een gebrek aan zuurstof. Met astma kun je wel eens wat te weinig zuurstof opnemen, dus ja het is mogelijk. Heb het er eens over met je huisarts
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, heb het zelf, afgelopen weken, meerdere malen gehad.
Volgens de huisarts was het inderdaad zuurstofgebrek.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding