oorklemmetje ingeslikt wat moet ik nu doen?

Vanmiddag stond er hevige wind en ik zat achterop bij iemand en had een b oorklemmetje in.(is ter breedte van een 50 euro cent munt) Doordat mijn haar de hele tijd in mijn gezicht waaide , was ik op een gegeven moment aan het lachen en toen is die in mijn keel geschoten hoogswaarschijnlijk. Toen voelde ik wel dat er iets bleef hangen in mijn keel, toenn dacht ik ook nog dat ikhet wel wegzou krijgen met ontbijtkoek.Maar niet dus ik moet nu steeds meer hoesten en ben een beetje benauwd, wat moet ik doen ? Is dit schijn dat het klemmetje in mijn keel is geschoten (gebeurd rond een uur of 4).Klachten beginnen nu toe te nemen , als ik adem steekt er telkens iets advies is welkom ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
NU onmiddellijk naar de arts/ehbo post. Niet straks,
Als er iets gaat zwellen in je luchtpijp (als ie daar in geschoten is) door ontsteken kan dit heel gevaarlijk worden. (Sorry dat ik het moet zeggen...zelfs levens bedreigend is mogelijk bij uitstel eerste hulp)
ItisILeClerc
9 jaar geleden
idd, snel naar laten kijken
(en ons vertelllen hoe het afgelopen is)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik klink niet benauwd volgens mijn ouders, ik kan niet terechtkomen bijde huisarts , nog enige tips ??? Hoe ik er kan komen ?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
lol, dat vroeg ik me ook al af.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik vrees dat de patiënt is overleden, aangezien er geen antwoord meer komt.

Antwoorden (2)

Gelijk naar huisarts/eerste hulp!!
Straks gaat het zwellen, dan word het helemaal gevaarlijk!
Echt doen hoor!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn oiuders zeggen dat ik niet benauwd klink, willen mij niet vervoeren. Wat moet ik nu doen nu begin ik me echt zorgen te maken....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel
Je hebt eigenlijk al gedaan wat verstandig kan zijn in zo'n geval namelijk peperkoek eten. Je kunt proberen nog een paar grote stukken peperkoek te eten, maar ik denk dat dat niet verstandig is zoals je de situatie beschrijft.

Ik denk dat het klemmetje in je slokdarm is blijven steken. Misschien zit het klemmetje vrij bovenin en is het door de arts vrij eenvoudig te verwijderen en als het door meer peperkoek te eten verder naar binnen schuift maar toch blijft steken, dan heb je een groter probleem.

Dus kun je het beste direct naar de dokter gaan. In ieder geval morgenochtend direct.

Onderstaand heb ik advies op een site bij een ingeslikte munt en je kunt ook een (ander) nummer bellen voor advies, 0900-1992 (90 ct per minuut).

Sterkte ermee want ik weet dat het een vervelend gevoel is.