Krijgt men in de Canarische eilanden ook ieder jaar te maken met griep en verkoudheden?

Ik ben het nogal moe ieder jaar door een zware griep te gaan en bijna het hele jaar verkouden te zijn en vroeg me af of verhuizen naar het warme zuiden een uitkomst kon bieden...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoe komt het dat je weerstand zo laag is? Heb je veel stress? Slaap je wel genoeg?
Cryofiel
9 jaar geleden
Ben je wel verkouden, of is het een allergie of overgevoeligigheid?

Antwoorden (1)

Hoe dat precies uit zal pakken is vooraf eugenlijk niet te zeggen.
Griep en verkoudheid worden veroorzaakt door virussen; die virussen komen overal voor (misschien met uitzondering van de polen). Mensen op de canarische eilanden kunnen dus zeker ook de griep krijgen en verkouden worden. Als je er echt continu hier last van hebt dan is er schijnbaar iets dat je hier vatbaar voor maakt; dat verandert niet na een verhuizing naar de canarische eilanden.

Aan de andere kant komen deze infecties in nederland juist in de wintermaanden vaak voor doordat mensen dan met elkaar in één warme ruimte gaan zitten, waardoor we elkaar makkelijk besmetten. In een warmer klimaat zal het leven meer in de buitenlucht afspelen waardoor besmetting minder makkelijk gebeurt (maar zeker nog wel mogelijk is.)
Je kan je natuurlijk afvragen of het wel steeds verkoudheid of griep is. Je omschrijft geen klachten, maar allergieën als hooikoorts kunnen klachten geven die erg lijken op verkoudheid. Als dat het geval is dan kan zo'n verhuizing wel helpen als ik er tenminste van uitga dat de planten waar je allergisch voor bent daar niet voorkomen. Ik denk wel dat een neusspray dan een logischere oplossing zou zijn.
Je huisarts kan dit voor je uitzoeken.