Ik start als klein ondernemer. Blijf ik onder de grens, dan hoef ik geen btw te betalen. Reken ik de btw wel door in de prijs voor de klant?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Btw betaal je niet, btw draag je af :-)

Ja, je moet de btw gewoon doorberekenen. Dat je onder een bepaalde grens en onder bepaalde voorwaarden geen btw hoeft af te dragen, is een fiscale regeling.

Een aardigheidje van de overheid voor kleine ondernemers.
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Bovendien heeft je klant er geen donder mee te maken of jij wel of niet onder die grens zit. Ook zou er een probleem onstaan wanneer jij bij de ene klant nog onder de grens zit (en dus geen BTW) berekend en bij de volgende klant er net bovenuit komt (en dus voor hetzelfde werk de klant wél BTW berekent). Leg dat maar eens uit... + voor Toon