Gevallen van de scooter stuitje doet pijn, hoe gaat het over?

Daarnet stortte en hagelde het buiten en ik zat bij mijn buurmeisje achterop op de scooter. Het regende zo hard dat we even wilden schuilen bij een tankstation. We reden door een hele diepe plas en ze remde, dus gleed de scooter verder en vielen we eraf. Mijn stuitje doet best veel pijn, en mijn buurmeisje is nu onderweg naar het ziekenhuis voor haar enkel. Mijn stuitje is niet blauw en als je er tegenaan komt doet het geen pijn maar wel als je niets doet of bukt of aanspant etc. Weet iemand hoe de pijn z.s.m weggaat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het langer blijft aanhouden zal ik sowieso even langs de arts gaan. Het is een heel gevoelige plek dus snap dat je er last van hebt, sterkte!

Antwoorden (2)

Een val is vaak de oorzaak van pijn aan het stuitje. De pijn die je beschrijft past goed bij een kneuzing. Als de pijn niet écht draaglijk is (daarbij moet je denken aan dat je echt niet meer kunt zitten van de pijn, of dat het zo ondraaglijk is dat je het gevoel hebt dat je bijna flauwvalt) zou er een breuk kunnen zitten, maar dat verwacht ik door jouw beschrijving van de pijn niet.

Een kneuzing verdwijnt vanzelf. Dit kan 2 tot 6 weken duren. Om de genezingstijd te versnellen, gun je je stuitje het liefst zoveel mogelijk rust. Dat kan bijvoorbeeld door te zitten op een speciaal kussen met een gat erin, ook wel stuit kussen genoemd. Als je hierop googelt vind je meerdere links waar je dit kunt kopen.

En zoals voor alle medische vragen geldt, als je het zelf niet vertrouwt is een bezoek aan de huisarts aan te raden.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed antwoord! Het enige is wel dat ik jaren geleden een ongelukje op de rodelbaan in Duinrell heb gehad en de dokter dacht dat mijn stuitje gekneusd was. Maar na maanden had ik nog flink last met eeeeh sorry, persen op de wc en met half onderuit gezakt zitten. Toch een foto laten maken (wat trouwens lastig is) en daaruit bleek dat er toch een breukje in zat. Omdat alles nog gewoon op de plek zat deden ze er niets aan en gaat het over. Moet wel zeggen dat al met al ik er een half jaar zoet mee ben geweest.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ai, nee dat klinkt niet bepaald fijn! Blijkbaar voor doktoren ook nog moeilijk in te schatten of er sprake is van een breuk of niet.
Tja, dat zal nog wel even zeer doen. Tenzij het gebroken is, kun je de genezing versnellen met Arnica. Arnica is verkrijgbaar van meerdere merken in de drogisterij en sommige supermarkten. Alleen smeren als er geen open wondjes zijn, op open wonden en schaafwonden mag het niet gebruikt worden. Arnica is er in zalf, creme en gelei, maar ook in tabletten en druppels, de combinatie van smeren en het innemen van Arnica werkt het snelst en het beste. Wij hebben er goede ervaringen mee.
Sowieso een fijn middel om in huis te hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ga bij aanhoudende pijn even langs bij je huisarts, ook als het te lang duurt.
Beterschap.