Wat gebeurd er met je lichaam als je nooit een jas zou dragen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik draag nooit een jas. Altijd truien of vesten, jassen vind ik onhandig en te dik. Gevolg: Buiten vooral nu heb ik het best wel eens koud...
Maar meer ziek of iets daar merk ik niks van.
Amadea
10 jaar geleden
Ook als jullie je fietsend van A naar B begeven, dames Voldemort en Peeters?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nou, even buiten het feit dat ik eigenlijk nooit op een fiets zit, ik ga of met de auto of lopend. Of zeer zelden met de brommer. Fietsen haat ik! Op de brommer draag ik dan weer wel een jas, maar dat is alleen tegen de wind, of stel dat ik zou vallen, want dan lig je wel helemaal open.

Antwoorden (4)

Niks bijzonders, er zijn hele volksstammen die nog nooit een jas gedragen hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
haha, geweldige reactie
droger kan het niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahaha +1 voor de droge humoristische reactie!
Je zult vast bedoelen wat er gebeurt met je lichaam zonder jas in Nederland nu. Nou ik denk dat er weinig met je lichaam gebeurt als je nog altijd een trui of shirt aanhebt. Als het onder vriespunt zit en je hebt niks boven je broek aan, dan zou je bevriezingsverschijnselen krijgen anders niks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je nooit een jas of andere kleding zou dragen zou je lichaam zich aanpassen door je haren langer te laten worden net zoals bij alle andere zoogdieren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ caatpeeters kijk eens naar de mensen in je omgeving ,vooral de mannen die zich niet over het hele lichaam scheren, vooral de onderarmen zijn dan interesant in de zomer zijn daar de haren langer dan op de bovenarmen waar altijd een schirt zit. Dus reageert de mens wel degelijk op kleding en als je dus nooit kleding zou dragen zouden de haren overal op het lichaam langer worden,al was het alleen maar door minder slijtage.
Vind Flavius
Wat heeft je reactie met mijn antwoord te maken, er staat nergens in mijn antwoord dat het onmogelijk is zonder vuur of kleding te overleven maar ook de iceman heeft een behaard lichaam en de functie van die beharing is niet afhankelijk van het wel of niet dragen van kleding maar in de evolutie vastgelegd en vooral als isolatie en bescherming bedoeld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uhm je lichaambeharing heeft wel langer nodig dan een enkel jasloos mensen leven om terug te evolueren.
Je lichaam past zich (op den duur) aan aan de omgeving. Dat betekent dat je het in eerste instantie misschien koud krijgt, maar dat je het op den duur (bij ongeveer de zelfde temperatuur) minder koud zou krijgen. Dat wil nog niet zeggen dat je het dan warm hebt. Daar is eerder een vraag over gesteld (zie link).

Je hebt ook het omgekeerde van jou vraag: Mensen die in een warme trein hun jas aan laten, terwijl het rond de 20 graden is. Door die jas krijgen ze het extra warm. Zij zullen het dan ook eerder koud krijgen, omdat het lichaam aan hoge temperaturen gewend is.

Daarnaast speelt de mate van vet in je lichaam mee. Het meest extreme voorbeeld is Lewis Pugh die een vetlaagje creeerde om op de Noordpool te zwemmen en daarmee aandacht vroeg voor klimaatverandering.