Als veel bloedneuzen hebt, heb je dan last van dunne aderen?

ik heb heel vaak last van bloedneuzen. vaak bij warm weer en als ik moet niezen hoesten. ik vroeg me af of je dan last hebt van dunne aderen, ook buiten je neus.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Onder de mogelijke oorzaken van een veelvuldige bloedneus staat er niets van dunne aderen,heeft niets te maken met eventueel dunne aderen in het lichaam.
De meest voorkomende oorzaken zijn:
Een bloedneus kan onder andere het gevolg zijn van:
hoge bloeddruk
medicijnen, zoals bloedverdunners (aspirine, marcoumar, enz.) of een neusnevel
atherosclerose (aderverkalking)
uremie (slechte nierfunctie waardoor afvalstoffen zich ophopen in het bloed)
leukemie
tumoren
neusinfecties
lupus
difterie
teleangiëctasie (verwijde bloedvaten)
bloedafwijkingen
gebrek aan bepaalde vitaminen, zoals vit. C
kalkgebrek
gaatje in het neustussenschot
fremar
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, het heeft niets te maken met dunne aderen. Het veelvuldig last hebben van bloedneuzen is bij mij verholpen door de KNO-arts. Hij heeft een bloedvat in de neus dichtgebrand. Nadien nooit meer last van dit euvel gehad. Inmiddels 55 jaar geleden.