Heb sinds kort reuma. Artritis psoriatica. Nu wil ik heen ontstekingsremmers gebruiken. Heeft er iemand andere tips voor mij ?

Sinds een maand deze klachten. Nu met de kou wn klamme weer verergeren de klachten. Hou de gewrichten zelf warm.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom belast je je lichaam meer door niets te nemen voor die ontstekingen?
Daardoor is constant je lichaam in gevecht tegen de ontsteking... Dat gaat op den duur gevolgen hebben. En door de pijn zul je minder bewegen... Daardoor gaat het op denduur meer pijn doen...

Antwoorden (1)

TENS
TENS staat voor transcutane elektrische neurostimulatie. Hierbij worden er zelfklevende elektrodes op de huid geplakt ter hoogte van het pijngebied. Deze elektrodes zijn verbonden met een neurostimulator, een klein apparaatje dat stroomstootjes afgeeft, waardoor de zenuwen geprikkeld worden. Hierdoor worden de pijnprikkels geremd. Deze behandeling helpt helaas lang niet bij iedereen, er zijn vooral goede resultaten bij zenuwpijnen en lage rugklachten. Het nadeel is dat het alleen plaatselijk werkt en de juiste pijnplekken goed gelokaliseerd dienen te worden. Een fysiotherapeut kan hierbij helpen.

Pijnpoli of pijncentrum
De huisarts of reumatoloog kan u doorverwijzen naar een pijnpoli of pijncentrum. Hier kunt u behandeld worden door een anesthesist, die eventueel een andere combinatie van medicijnen kan voorschrijven. Als medicatie niet afdoende werkt, kan er gebruik gemaakt worden van priktechnieken. Er kunnen injecties gegeven worden met hyaluronidase en corticosteroïden om de pijn te verdoven. Een andere techniek is het werken met radiofrequente stroom, waarbij warmte opgewekt wordt. De hoge temperatuur zorgt voor een lichte zenuwweefselbeschadiging, waardoor de pijn gedoofd wordt. Beide technieken worden met behulp van röntgenapparatuur uitgevoerd. Een andere mogelijkheid is de behandeling met S Ketamine (merknaam Ketanest-S). Dit is een verdovend middel dat via het infuus wordt toegediend.
Lees ook eens de website in bron.
fremar