Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat je bij carpaal tunnel syndroom veel krachtverlies ervaart in hand en arm?

Ik heb een tijdje terug gehoord dat ik CTS heb na een EMG gehad te hebben. Nu heb ik een brace om te proberen (helpt niet, eenmaal brace af is de pijn weer net zo hevig terug) en mijn huisarts zegt dat opereren bij CTS vaker niet dan wel werkt?!
Nu is het zo dat ik steeds meer moeite heb om een vuist te maken, dingen vast te houden of mijn arm op te tillen. Ook laat ik soms spontaan dingen vallen. Ik heb het gevoel dat mijn arm niet bij mijn lichaam hoort en ervaar ook heel veel -misselijkmakende- pijn. Horen deze klachten allemaal bij CTS en is het waar dat een operatie weinig verlichting biedt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb je al een chiropractor geprobeerd? Een chiropractor maakt ruimte tussen de botjes. Bij CTS kan daardoor ook meer ruimte voor de zenuw ontstaan. Je zou met zes behandelingen duidelijk verbetering moeten merken. Een operatie kan dan altijd nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is zeker normaal. Mijn moeder had hier ook last van.
Na een bezigheid met je handen, zul je veel pijn krijgen.
MIjn moeder is hieraan geholpen en heeft geen last meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Waaruit bestond dat "geholpen zijn" van jouw moeder?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze is helaas op vakantie en komt vrijdag terug. Zal het haar vragen hoe het precies is gegaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding