Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er komt donkergroen spul uit een wond, wat waarschijnlijk een ontsteking is. Wat kan dit zijn?

Bij 1 van mijn hoektanden is gisterochtend een ontsteking ontstaan. Gisteren kwam daar pus uit. Vanochtend wou ik opnieuw de druk er af halen door de pus eruit te drukken. Naast de pus kwam er ook donkergroene stukken mee. Heeft iemand een idee wat dit is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat al geschreven , ga of naar de tandarts , of naar de huis arts !! Dit kan enorm escaleren . Met heftige pijn , en ja erger :( er moet waarschijnlijk eerst een antibiotica kuur op losgelaten worden . Voor dat er iets aan de oorzaak gedaan kan worden . Wacht je en het wordt erger ja ik ga je bang maken dan mort er toch ingegrepen worden :( en dan werkt de verdoving niet goed (of helemaal niet ) . Kom op ga !
Ritsuka
11 jaar geleden
huisarts, tandarts, nu!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ontstekingen in de mond zijn bovendien heel slecht voor hart- en bloedvaten!!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat is een ontsteking, om erger te voor komen zou ik zo snel mogenlijk naar de tandarts gaan.Je moet dit niet het hele week end laten duren hoor.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Helaas heb ik net als heel veel Nederlanders angst voor de tandarts. Daarnaast, is de tandarts wel in het weekend beschikbaar? Kan ik niet iets doen om het te verminderen, zoals mondwater?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, er is altijd een tandarts die weekenddienst heeft. Bellen, en snel ook! Straks raakt je hele kaak geïnfecteerd en dan ben je veel verder van huis. Goede reden om je angst even.opzij te zetten lijkt me.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zucht... oké, bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als de tandarts toch niets wil doen in het weekend (je weet het maar nooit...), dan kan je altijd nog de huisartsenpost bellen!
burgos
11 jaar geleden
Ga nu maar snel,kan echt niet wordt steeds erger.
Dat groene kan idd pus zijn of heb je gisteren iets groens gegeten? Spercieboon ofzo. Mijn broer haalde eens twee dagen na het trekken van een verstandskies een hele spercieboon uit het gat. Je kan gaan spoelen met corsodyl, te koop bij de apotheek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding