Kan je door puistjes afkrabben kanker Krijgen?

Ik ben een meisje met heel veel puistjes. Iedere keer krab ik ze open en dan komt er heel veel bloed en dan komt er een korstje en dan krab ik ze weer open en dan gaat het weer bloeden en zo gaat het de hele tijd door. Ik weet dat er lidtekens komen maar het is verslaven. Ik hoorde van iemand dat je daar bloed kanker of huid kanker van kan krijgen als je zo de hele tijd door gaat is dat zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat kan niet.
Wat wel gevaarlijk kan zijn is veranderende en bloedende moedervlekken,en daar moet je echt niet aan krabben.
Dat zou (in sommige gevallen)huidkanker kunnen zijn.
Maar gelukkig niet door puistjes,dan zou daar wel voor gewaarschuwd worden.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ze steeds weer open krabt gaan ze nooit weg.

Antwoorden (3)

Nee, hier krijg je absoluut geen kanker van.

Inderdaad wel littekens. Er zijn goede cremes voor de jonge huid; bijvoorbeeld Nivea Young.
Een schoonheidsspecialiste kan ook goed helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen kanker, maar wel lelijke plekken en kans op erge infecties doordat je je huid stukkrabt en er dan vuil in kan komen, onder je nagels zit vaak ook veel vuil wat je niet merkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bespreek dit eens met je huisarts. Of een volwassene, die je vertrouwt. Er zijn meer mogelijkheden om je puistjes te verminderen en je huid tot rust te laten komen. Maak je geen zorgen over kanker door het krabben aan puistjes, dat is niet nodig!