Plots pijn in de linkerzijde van mijn onderrug, trekt naar mijn heup, wat kan dat zijn?

Sinds gisterenavond heb ik plots pijn in de linkerzijde van mijn onderrug. Het was zo erg dat ik niet meer recht kon uit mijn bed.
terwijl het enige wat ik gisteren gedaan had is de vensters van mijn achterdeur gepoetst (was wel vrij zwaar werk door verfresten e.d. die de vorige eigenaar erop had laten zitten). Maar niet echt fysiek zwaar dus. Toen ik met het werk stopte, begon de pijn al op te zetten. Ik heb me toen een bad genomen, maar dat hielp niet. Ingesmeerd met tijgerbalsem, geen effect. Twee ibuprofen genomen, ook geen effect.
Deze ochtend was het veel beter, maar nu schiet het er weer in. Wat kan dat zijn? Moet ik rusten of juist verder bewegen om de spieren warm te houden of zoiets?

Toegevoegd na 3 minuten:
de pijn is het ergst aan de linkerzijde van mijn staartbeen, in die spier daarboven en aan mijn heupspieren. mijn staartbeen zelf doet geen pijn. Als ik op de zere plek duw trekt het helemaal naar voren naar mijn lies.

1.6K

Het beste antwoord

Het klinkt als overbelasting van je spieren door een constante beweging op 1 plek.

Ik zou rust houden en een houding (liggen?) aannemen waarin je geen pijn ervaart om het gebied zo tot rust te laten komen.( Na vanacht ervaarde je al dat je veel minder last had.)

En dan na een uurtje een stukje gaan wandelen en zo afwisselen steeds.

Kijk wat er dan gebeurt als er niets veranderd toch even naar de huisarts.

Sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
inderdaad, allicht overbelasting. ik ben erg over mijn fysieke grenzen gegaan de laatste weken omdat ik persee enkele werken wil klaar krijgen tegen het einde van mijn verlof.
en als je niet naar je lichaam luistert, dan krijg je dit natuurlijk. ik probeer wandelen en liggen te combineren, maar vooral rechtstaan na zitten doet nog altijd pijn (ik kan niet liggend of wandelend eten dus moet sowieso af en toe zitten...)
bedankt voor je antwoord!