Kun je, na te zijn opgeladen met B12, het verder bijhouden met tabletten of moet je doorgaan met injecties om verdere klachten te voorkomen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn huisarts interesseert zich niet voor zijn beroep. Als patiënt moet je het allemaal zelf uitzoeken. Hij zegt alleen dat het wél of níet een goede diagnose is...

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn huisarts interesseert zich niet voor zijn beroep. Als patiënt moet je het allemaal zelf uitzoeken. Hij zegt alleen dat het wél of níet een goede diagnose is...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, tijd voor een andere.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En deze persoon noemt zich huisarts?Ongelooflijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of coeliakie (vaak niet gediagnosticeerd bij volwassenen).

Het beste antwoord

Dat ligt een beetje aan de oorzaak van je B12 tekort.

Heb je simpelweg een periode te weinig B12 binnen gekregen, dan kan je het nu bijhouden met tabletten.

Heb je een verstoorde opname, dan is het meestal nog steeds mogelijk het met tabletten te compenseren. Je neemt dan een deel niet op, maar meestal wel genoeg, ook zou je wat extra kunnen nemen om dat weer te compenseren.

Dit kan je eigenlijk alleen maar testen, door een tijdje tabletten te nemen en dan (weer) een bloedtest te doen, terwijl je de tabletten blijft nemen. Als er dan genoeg B12 in je bloed zit, dan weet je of dat tabletten helpen.

ps. tijd voor een andere huisarts?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kort gezegd: Slechte voeding en zowel lichamelijke als geestelijke stress.
Dan zou het met supplementen moeten lukken, maar ik kan natuurlijk niet zien of meer aan de hand is, waar je denk ik niet vanuit hoeft te gaan. Bijvoorbeeld een gekookt ei is prima bij het ontbijt, hardgekookt kan je ze ook prima meenemen naar je werk.

Andere antwoorden (1)

Als u die echt moet verder nemen zou ik u B-Forte aanraden, dat is een vitamine B complex.
Zij neemt dit al jaren naar aanleiding van rugoperaties en geknelde/ontstoken zenuwen.
Het bevorderd de genezing van de zenuwen.