Wat is het knakkende geluid in mijn nek?

Als ik mijn hoofd naar rechts draai en weer terug hoor ik al een hele tijd een knak, echter als ik mijn hoofd naar links draai heb ik dit niet. Wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Heel veel mensen hebben wel een geluidje in hun nek bij het draaien. Een zeer geringe oneffenheid op 1 van de vele gewrichtsvlakjes in je nek kan een relatief hard geluid maken, omdat het geluid via het bot gemakkelijk naar je oor geledit, en dus hoorbaar is. Als je geen pijn hebt, en als je nek gewoon soepel en ver genoeg kan draaien is er niets aan de hand. Probeer het geluid niet steeds op te wekken en er verder niet op te letten. De kans is groot dat het verdwijnt zoals het gekomen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit zou zomaar een luchtbelletje tussen je gewrichten kunnen zijn.
Heb het ook wel eens gehad, ook nagevraagd en kreeg dat antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan slijtage van de gewrichten in je nek zijn. Als je je zorgen maakt, kun je eens lang de huisarts of fysio gaan.