is het erg als je schoenen 2 of 3 cm te groot zijn?

ik heb schoenen gekregen maat: 39 en een half.
En ze zijn ongeveer 2 a 3 cm te groot. Ik weet niet of het kwaad kan om ze te dragen. dus is het goed om ze te dragen of niet?Of krijg ik misschien ergens last van als ik ze draag?
alvast bedankt voor jullie antwoorden!

ps : het zijn sneakers, van het merk dsquared

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.9K

Antwoorden (4)

Als het voetbed van de schoenen maar wel bij jouw voetvorm past maakt het niet uit dat ze wat te groot zijn. Je kunt er zooltjes indoen waardoor ze wat krapper zitten en je er niet teveel in schuift (want dat kan blaren geven).
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet ik of het voetbed bij me voetvorm past?
Ligt een beetje aan de pasvorm van de schoen. Is het een strakke schoen en schuift je voet niet, dan kan het geen kwaad, maar voelt de leegte bij je tenen misschien een beetje gek. Is het een wat lossere schoen, dan ga je geheid schuiven met je voet in de schoen, met blaren en zere voeten tot gevolg.
Je zou inlegzooltjes bij de schoenmaker kunnen kopen om de maat iets te verkleinen. Koop dan niet van die goedkope dunne (leerachtig spul met gaatjes), maar wat dikkere van een soort schuimrubber. Heb ik ook eens gedaan met te grote laarzen. Ik had de dikste zooltjes uitgezocht en die waren toevallig ook met een goed voetbed en extra ademend tegen zweetvoeten. Liepen heerlijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
erg. nee verstandig? ook niet... Je voeten schuiven tijdens het lopen. Onprettig want je krijgt blaren en ook kan je je daardoor verstappen... Ook is het niet heel goed voor je rug als je er mee gaat hardlopen. 1-2 cm zou nog kunnen 3 cm is behoorlijk veel speling. Met sneakers is het nog eens zo dat je ze nog uitloopt, waardoor ze noggg groter worden... dan wordt het helemaal niet aan te raden... en een blaar kan ontsteken enz...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jekunt de ruimte wel opvullen door voor in de schoen propjes papier te doen,dan schuift de voet niet steeds naar voren.