Ik heb een glassplinter in been weet niet presies waar hij is wel klein maar ik ben best bang

Dus wat kan ik het beste doen en is het gevaarlijk

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

het is afhankelijk waar de splinter zit of het gevaarlijk is.
je vertelt niet of het pijn doet.
wat je het beste kunt doen is dinsdag even naar de huisarts die hem er zo uithaalt.
als het voor die tijd pijn gaat doen of ontsteken (erg dik en rood worden) , dan zou ik even de huisartsenpost bellen en vertellen wat er aan de hand is.

sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hoeft niet bang te zijn, je moet alleen opletten of het verandert !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
prima antwoord volgens mij. Als het nu geen pijn doet hoef je niet bang te zijn. Als het wel pijn doet weet je waar het zit en kan je het verwijderen. Zo niet, huisartsenpost bellen, of anders dinsdag naar de huisarts.

Andere antwoorden (3)

Direct naar de eerste hulp van het ziekenhuis.
Door de vorm van de glassplinter gaat deze aan de wandel in uw lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je dat zeker? Ik geloof dit niet namelijk. Als er glas in zit moet je dit wel laten weghalen, maar waarom dit acuut zou moeten als je geen pijn hebt is me onduidelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, het lijkt me een broodje aap. Zelfs als het in het lymfeweefsel zou komen kan het m.i. niet van de armen naar de benen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me er weinig van voorstellen. Als een vreemd partikel het lichaam niet uit kan worden gewerkt wordt het meestal ingekapseld. Er zijn wel degelijk broodje aap verhalen van splinters die het lichaam door reizen en via de bloedbaan een hartinfarct veroorzaken. Dat verhaal klopt in ieder geval niet.
Maak je niet druk! In glas zit soda en dat zorgt ervoor dat de splinter niet in je guid blijft zitten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Margarine of boter smeren waar de splinter binnen is gekomen en met een naald de zacht geworden huid een beetje verder openen, door de punt van de naald steeds omhoog te bewegen door de hoornige huid, met wat pielen komen splinters er dan wel makkelijk uit. De boter maakt de huid zacht zodat hij makkelijk met de punt van de naald wat te openen is en de splinter en de huid worden gesmeerd zodat de splinter makkelijk naar buiten toe kan bewegen. Het hoornige gedeelte van de huid is gevoelloos en ook over infecties hoef je je daar niet al te druk te maken bij een oppervlakkige wond. Naderhand kun je gewoon wat betadine jodium gebruiken om nog te ontsmetten.