Wat voel je, en hoe staat je rug, nadat je door je rug bent gegaan?

Ik vraag dit omdat ik nu al een aantal keer in 10 jaar zo door mn rug ben gegaan dat ik, als ik sta, mn rug letterlijk horizontaal staat. Ik krijg met geen mogelijkheid, of heel kort en ondersteund, mijn rug iets rechter. Als ik dan 3 meter loop is alle kracht in mn rug weg en klap ik letterlijk op mn knieen en voelt t alsof ik door de pijn lucht tekort kom. Als mijn moeder door dr rug gaat kan zij nog wel redelijk rechtop lopen.
De vorige keren zei mijn dokter dat t stress was maar dit is toch niet normaal door je rug gaan? Als blijkt dat dit niet echt normaal is graag ook tips hoe ik de ernst van de situatie duidelijk kan maken aan hem.
Wat ook belangrijk is om te melden is dat ik dit voor t eerst had toen ik 16 was en nu dus 26 ben.

4.4K

Het beste antwoord

Ik ben ook verschillende keren door mijn rug gegaan .
Maar ik kon niet rechtop lopen en ook niet bukken .
De pijn is erger aan de ene kant van jou en daardoor sta je licht schuingebukt .
Dat komt omdat jou spieren aan een kant meer schade hebt opgelopen dan de andere kant .
Het beste kun je nog zitten op de wc en dan heb je de minste pijn .
Het beste wat je dan kan doen is onder een warme douche en proberen zoveel mogelijk maar rustig jou rug te bewegen met de waterstralen op de onderrug .
Ga naar een dokter en vraag om een verwijzing naar een ziekenhuis voor foto`s.
En bij mijn was de oorzaak versleten tussewervels die zij toen hebben vastgezet .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan nogal verschillen maar het is duidelijk dat je rug zéér pijnlijk is bij beweging. Wat je zegt over horizontaal kan kloppen. Ik denk dat dit eerder het gevoel is dan dat het ook werkelijk zo is. Wel zal je rug vaak in die houding blijven staan als je door je rug gaat. Het gevoel erbij is dan ook dat je niks kunt verdragen. Je voelt het natuurlijk zelf het best maar als je echt door je rug gaat, kun je niks meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt wilt weten hoe het met je rug staat, ga je naar de fysiotherapeut. Die weet als geen ander hoe het met je rug gesteld is.
Als het vaak gebeurt, kan het zijn dat er zelfs een knik in je ruggenwervel komt en je kwaal alleen maar verergert.
De fysiotherapeut kan je aanwijzingen geven wat je kunt doen om een volgend keer te voorkomen. Hij kan je rug corrigeren in één of meerdere behandelingen.
Volgens mij heb je tegenwoordig ook geen verwijsbrief meer nodig voor de therapeut. Je kan de rekening rechtstreeks naar je verzekering sturen en afhankelijk van je eigen risico krijg je het vergoed.
Een huisarts is in deze alleen een door-verwijzer. Zelf mist hij de gedetailleerde kennis die een fysiotherapeut wel heeft.
(Dit alles is gebaseerd op ruime ervaring. Sinds tien jaar geen last meer, dank zij de therapeut.)