Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vanacht nog keelpijn en nu opeens weg?

Sinds vrijdag had ik last van keelpijn, heel erg. Opgezwollen klieren ook. Bij de dokterpost zeiden ze dat ik idd ook een rode keel heb. Nu vanacht nog steeds heel erg en met hoesten kwam er een brok slijm (uitgespuugd), paracetamol ingenomen en nu is het opeens weg. Vanmorgen bij de dokter nog wel een rode keel en opgezwollen klieren. Maar voel geen pijn meer. Hoe kan dat opeens?! Vanacht had ik nog super veel pijn.... erg vind ik het niet maar wel vaag. Kan er niets over vinden op internet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook vaak dat ik keelpijn krijg en denk als het maar niet supererg pijn gaat doen en dan opeens is het weer verdwenen.
Denk dat het immuunsysteem dan goed werk heeft verricht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De opgezwollen klieren zijn een teken dat je lijf de infectie aan het bestrijden is. Zodra die minder wordt of weg is, kan de pijn ook verdwijnen - de ontstekingsreactie is afgenomen of verdwenen en dus de pijnprikkels ook.
Zo hoort dat te gaan ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding