vaak benauwd, wat kan het zijn?

ik heb de laatste 2a3 weken last van benauwdheid, ik krijg dan het gevoel alsof er iets op mijn borst drukt, of op mijn middenrif leunt zegmaar... ik wil er eigenlijk nog niet mee naar de dokter omdat ik eerst wil weten wat het ongeveer is.. ik heb er 2 of 3 keer per dag last van en het komt op momenten dat ik gwn zit of lig en niet alleen als ik me ingespannen heb of dergelijks

weet iemand miss wat dit kan zijn en of ik het toch na moet laten kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wil zelf eerst weten wat het ongeveer is.
Vreemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar, ja nelly ik ben altijd blij als de dokter mij vertelt wat ik heb!

Antwoorden (3)

Degene die het je kan vertellen is je huisarts en daar zou ik maar snel heen gaan. Het is toch geen prettig gevoel als je een paar keer per dag benauwd bent.Met diagnoses die men hier geeft, kun je niet veel mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel dit echt een vraag is voor een dokter, wil ik je wel antwoorden, dat het erg veel lijkt op een gevolg van langdurige stress.
Vooral om dat je juist last hebt, in momenten van ontspanning.
Als dat zo is, dan zal je vooral op zondag er last van moeten hebben, omdat dan je dagelijkse rhytme totaal ontbreekt.
Zou toch naar de dokter gaan, want alleen dan krijg je een zekere uitslag wat de reden zou kunnen zijn en die kan erg meevallen.
Anders kom je zo maar in een visuele cirkel terecht, dat de klacht de klacht veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook. Als je naar de huisarts gaat dan luistert hij even naar je longen en dan krijg je een discus die je moet inhaleren als je het benauwd hebt. Ik heb dan asmatische bronchitis maar de symptomen die hebt komen wel redelijk overeen. Je hoeft je niet zo heel erg veel zorgen te maken als ik het zo lees.