Wie kent alternatieve medicijnen/kruiden voor brandende maagzuur???

Paar maanden geleden kreeg ik te horen dat ik wellicht maagzuurproblemen zou hebben omdat ik al maanden rondloop met aanhoudende keelpijn, druk op mijn borst en regelmatig benauwd!

Ik kreeg Omeprazole 20mg, 3 weken gebruikt maar kan moeilijk zeggen of het geholpen heeft of niet. Daarna even gestopt en terug begonnen met 40mg per dag, deze keer 2 weken gebruikt en een week later gastroscopie gehad, ze vonden niks...

pH-metrie (24h) test gaf lichtjes afwijkingen maar echt om medicijnen te gebruiken zei de toenmalige specialist!

Nu ben ik onlangs naar een prof. keel neus oor arts geweest en die zeiden ook dat het wellicht door het zuur zou komen, maar het vreemdste van heel het verhaal is dat ik geen zuuroprispingen voel!!! Ze zeiden dat dit ook kan, dus je hoeft het niet per se te voelen zeiden ze...

Ik kreeg weer Omeprazole mee, deze keer 2x per dag, 's ochtends en 's avonds 20mg, maar ik ben er niet meer mee begonnen omdat ik nu al antidepressiva neem 's ochtends en 's avonds en dit erbij heb ik zo iets van het wordt teveel :( en ik heb schrik dat ik bij zoveel medicijnen gebruik lever problemen zou krijgen :( want mijn ontlasting is al geel van kleur :S

Ik vroeg mij af of er geen gezonde kruiden bestaan die ook tegen brandende maagzuur problemen werken?

Of zou ik toch die Omeprazole gebruiken?

Antidepressiva die ik neem: Sipralexa 10mg 's ochtends en Remergon (Mirtazepine) 15mg 's avonds, hebben deze medicijnen wisselwerkingen met Omeprazole?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

Een rauwe aardappel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omeprazol remt de maagzuurproductie door de zuurfabriekjes in je maagwand stil te leggen en is een veel voorgeschreven medicijn.
Kruiden of andere alternatieve middelen zullen nooit zo goed werkzaam zijn. Je maakt je vooral zorgen om je lever maar leverontsteking is een bijwerking die bij Omeprazol maar zeer zelden voorkomt. Als er iets niet goed is met je lever is dit meteen in je bloed te zien. Als je leverwaarden goed zijn moet je je hier echt niet teveel zorgen overmaken.
Tuurlijk kan je een alternatief middeltje te proberen maar je moet je reguliere medicijnen niet laten staan!

Het is inderdaad een bekend gegeven dat je zuurbranden kan hebben zonder daarbij oprispingen of maagproblemen te ervaren.
Als je klachten na enkele weken niet verbeteren met de Omeprazol kan je tegen de arts zeggen dat de therapie niet geholpen heeft en is het ws. verstandig om meer onderzoek te doen. Als je ze niet slikt en de klachten gaan niet over zal de arts toch eerst weer zuurbranden willen uitsluiten en ben je weinig wijzer geworden.

De medicijnen die je slikt kunnen samen worden ingenomen. Gelukkig let je apotheek daar tegenwoordig ook veel beter op en gaan er meteen alarmen af in hun computer wanneer er medicijnen worden voorgeschreven die niet samen kunnen.

Beterschap gewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Last van maagzuur? Een eetlepel havermout zo uit het pak. Even niets bij drinken. Werkt geweldig en is nog gezond ook!

Toegevoegd na 57 seconden:
Hier heb je nog meer tips:

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Maagzuur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je het een alternatief middel moet noemen weet ik niet maar water drinken kan nog wel eens helpen bij maagklachten. Water verdunt het maagzuur maar ook de rest van de maaginhoud waardoor de maagwand minder geprikkeld wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een slokje melk helpt ook wel, maar dat helpt maar even. Een stukje krijt eten helpt heel erg goed. Het moet wel witte krijt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zuiveringszout ,dat kan je bij de apotheker halen,werkt heel goed,of een bekertje yogurt.
verder kan je het bed iets omhoog zetten bij het hoofdkant.