Welke hulpmiddelen bij chronische bronchitis???

Liefste mensen, ik kamp al 3 maanden met aanhoudende keelklachten, er zit voortdurend slijm in mijn keelholte die maar niet verdwijnt. Ik heb het bijna voortdurend, 's ochtends, 's middags en 's avonds, waardoor ik benauwd word hierdoor en kortademig. Ik moet hierdoor vaak kuchen maar dat lost het probleem niet op :S

Ik vroeg mij af of er bepaalde medicijnen, supplementen, kruiden-siropen of weet ik veel bestaan om het kleverige slijm te verdunnen en het liefst mogelijk totaal te elimineren??? Dit wekt tevens angstgevoelens op bij mij :(

Binnenkort heb ik een afspraak bij de pneumologie maar ik wou het hier ook even meedelen want ik ben wat ongerust.

Alle tips en adviezen zijn welkom, ik ben benieuwd of er bepaalde middelen bestaan die me kunnen helpen?

P.S.: overtollig slijm, kleverig slijm in de keelholte, gepaard met kortademigheid, zijn dat tekens van een bronchitis of is het toch iets anders?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt hier al meerdere vragen over gesteld, dus nu eindelijk een afspraak waar je moet wezen, dus even afwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon de afspraak afwachten.

Antwoorden (3)

Je hebt het over chronische bronchitis, maar aan het eind vraag je je af of het bronchitis is?

Een arts kan het vaststellen door te luisteren met zijn stethoscoop en je de benodigde medicijnen voorschrijven. Dat lijkt me bij brochitis beter dan zelf met hoestdrankjes of medicijnen te gaan experimenteren.

Je kunt ook stomen. De douche aanzetten(heetste stand) geen ventilator aan en de deur dichht. Je kunt ook boven een bak kokend water hangen met een handdoek over je hoofd, maar dan koelt het water vrij snel af. De stoom maakt je luchtwegen vrijer en brengt verlichting.

Hier nog wat tips:
http://www.leerwiki.nl/Hoe_kan_je_sneller_van_je_verkoudheid_afkomen

Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de drogist en koop fluimucil 600mg 1bruistablet per dag dat lost je slijm op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan astmatische bronchitis zijn, gezien de benauwdheid en het slijm.
Er moet eerst onderzocht worden wat het precies is, want dan is het makkelijker vast te stellen wat zou kunnen werken: een slijmoplossend middel (maakt het hoesten makkelijker)? Een luchtwegverwijder zoals bij astma gebruikt wordt (kan enorm opluchten)? Een combinatie? Nog iets anders?
De pest bij zo'n soort aandoening is dat je blijft hoesten maar je raakt nooit 'leeg', dat slijm blijft maar komen.
Een slijmverdunnend middel zou kunnen helpen, maar dat zou ik niet gebruiken als je binnenkort een onderzoek hebt - dan moeten ze juist goed kunnen zien waar je precies last van hebt.
Sterkte intussen, en beterschap!