Kan men 6 jaar na dato nog last hebben van de gevolgen van 3 jaar lang totaal de verkeerde medicatie slikken?

tussen 2004 en 2006 heb ik consequent zeer hevige bijwerkingen gehad van door psychiaters verkeerd uitgeschreven medicatie. Gaat hier vooral heb anti-psychotica en anti-depressie. Heb daar toen elke dag van moeten lijden, maar sinds 2006 de juiste medicatie gevonden. Vanaf toen wel elke dag zeer vermoeid geweest en om de haverklap ziek, wat ik eerder nooit zo vaak was. In 2008 ook een bijna vergiftiging van de 'juiste' medicatie vastgesteld, maar slik nu nog maar 50 mg fluvoxamine en 50 mg seroquel (de medicatie waar ik beter van werd), na afbouw. Maar ben de laatste anderhalf jaar wel wekelijks ziek en heb trillende handen en ben telkens oververmoeid, ook na rust. Kan dit een oorzaak hebben? Ik weet dat het een ingewikkelde vraag is, maar daarom stel ik hem ook ;) Ben trouwens nu 22 jaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
De doktoren houden het op CVS (Chronisch vermoeidheidssyndroom) , maar ik was voorheen nooit chronisch moe en zoek eerder de oorzaak bij de medicatie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermoeidheid kan ook een bijwerking zijn van de medicatie. Heb zelf ook seroquel geslikt (eerst 900 mg) toen ik het af ging bouwen heb ik nog een tijde op 50 mg gezeten, puur omdat ik er zo goed op sliep, gebruikte het dus eigenlijk als slaapmedicatie, maar was dan de rest van de tijd ook altijd moe.
Bijwerkingen zijn natuurlijk bij iedereen anders, maar de klachten die je noemt kunnen bijwerkingen zijn. en soms (weet niet of dat bij jou ook het geval is) kan het zijn dat verschillende soorten medicatie de bijwerkingen van elkaar versterken. (een probleem dat ik nu zelf bij andere medicatie heb) Misschien even overleggen met je arts of het daar van kan komen. Sterkte

Antwoorden (2)

Wat je neemt zijn anti-depressiva. Die hebben neveneffecten maar die zijn reversibel. Als je met het medicijn stopt zou het moeten weggaan.
Die symptomen die je hebt, kunnen van de ziekte komen en niet noodzakelijk van de medicijnen.
Je bent tenslotte die medicijnen gaan slikken omwille van een ziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Seroquel is een anti-psychoticum, geen AD.
Het is ook nog een berucht middel; Duizenden mensen zijn er heul veul van aangekomen, zo ver dat ze er diabetes van kregen. Is in 2008 ontzettend in opspraak geraakt.
Ik ken t middel en vind het vergif. Daar ga ik dus van trillen. Maar dat on de side...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het verder trouwens helemaal met je eens!!! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ook seroquel en het IS bende hoor!! ik denk dat het van die komt . die andere valt nog wel mee vind ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik heb Seroquel met Seroxat verward. Een anti-psychoticum kan bijwerkingen veroorzaken die niet meer weggaan, en dus waarschijnlijk hersenschade veroorzaken.
Heb je al gedacht aan het idee dat misschien de medicijnen die je slikt vermoeidheidsverschijnselen geven als neveneffect. Vraag het eens na bij je huisarts.