Hoe lang duurt het om 'af te kicken' van wiet?

Als iemand al jaren dagelijks marihuana rookt, hoe lang duurt het dan om het uit z'n systeem te krijgen?
En welke licnhamelijke problemen kan iemand daarbij ondervinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
29.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er niet verslaafd aan, maar net als ik een kater heb, merk ik het de volgende dag wel een beetje...
Maar ik blow mischien een keer in de maand, en met een zakje wiet van 3,5 gram doe ik meerdere maanden.... Dus waarschijnlijk hangt het er simpelweg vanaf hoe "verslaafd" je er aan bent...
Ik doe het meestal in periodes waarin ik erg slecht slaap (ik heb last van slaapstoornissen en slaap soms maar 18 uur in de week....)
Ik ben geen fan van onnatuurlijke medicijnen, en als ik moe ben maar niet kan slapen, en ik rook een halve joint, slaap ik 10 tot 11 uur achterelkaar......

Antwoorden (5)

Daar is geen eensluidend antwoord op te geven.

Ikzelf ben 20 jaar verslaafd geweest aan wiet.

ik kwam het laatste jaar steeds meer in een neerwaartse spiraal als ik rookte. Op een gegeven moment zo erg, dat ik in werkelijke doodsangst terecht kwam na een flinke joint. Paniek dus.
Na deze ervaringen ben ik van de ene op de andere dag gestopt, en heb er nooit meer naar getaald. Blij dat ik van die afschuwelijke ervaringen af was. Dat is nu ruim 10 jaar geledenen ik heb werkelijk nooit meer de behoefte gehad om een joint aan te raken.

Natuurlijk is mijn verhaal heel persoonlijk.
Ik heb een goede vriend die deze 'neerwaartse spiraal-ervaring' nooit heeft ervaren, en die nu al 30 jaar worstelt met afkicken, wat tot nu toe niet gelukt is.

Hoe oud ben je?
Hoe lang rook je al?
Hoe graag wil je er vanaf?
Wat zijn jouw negatieve ervaringen na het roken van wiet?
Hoe verslavingsgevoelig ben jij?
Dit alles weegt mee in het probleem dat je nu hebt.
Ik raad je aan om proffessionele hulp te zoeken, er zijn mensen die je echt goed kunnen helpen om af te kicken.

Heel vel succes, en bedenk: Als je er echt vanaf wilt dan kun je het!

Toegevoegd na 10 minuten:
En als toevoeging op je vraag:
Ik heb geen enkele lichamelijke problemen ondervonden.
Integendeel: Vanaf de dag dat ik stopte met wiet roken voelde ik me lichamelijk gezonder, energieker en fitter.
Na een paar weken merkte ik dat ik lekkerder sliep ( dieper slapen en weer lekker dromen), en beter ging eten (geen vreetbuien meer na ene paar joints, maar gewoon gezond en evenwichtig eten).
Na een maand of twee voelde ik mee weer de man die ik was voordat ik verslaafd raakte aan wiet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb weleens gehoord dat wiet behoorlijk moeilijk is om vanaf te komen, gelukkig zelf geen ervaring. Vind het ontzettend knap van je dat je er vanaf ben. Voor je antwoord +
rose
12 jaar geleden
Ik vond stoppen met wiet roken veel gemakkelijker dan stoppen met tabak roken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, ik ook.
Zonder professionele hulp afkicken zal moeilijk gaan. Itt. tot andere drugs is er bij weed afkicken vaak sprake van delayed withdrawal: Het duurt meerdere weken voor de thc uit je lichaam is. Een drugstest kan na 4-6 weken niet blowen nog positief uitvallen. Mensen kunnen vaak wel enkele weken stoppen maar na 4-6 weken gaan ze weer voor de bijl. Net als bij de meeste verslavingen zal het verlangen naar de roes/ontspanning etc. vaak je leven lang blijven.
Ook is het voor de meesten moeilijk om te kunnen ontspannen en goed (in) te slapen zonder weed.
Bij afkicken van weed komen cross addictions veel voor. Je stopt met blowen maar gaat dan bv veel meer drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Zestien jaar geleden (na 20 jaar blowen) zonder meer (en zonder professionele hulp) afgekickt. Een weekje wat labiel en daarna ging het wel weer.
Toch is het volgens doktoren niet mogenlijk
om aan wiet verslaaft te raken.
Ik denk dat het is zo als jij schrijft,
het in je systeem zit,en ja, hoe kom je
daar van af?
Denk toch als je het al zo lang rookt,
dat je daar toch hulp bij moet hebben.
En die zou ik toch ook zoeken, veel te
moeilijk om dat alleen te doen.
Het zal niet makkelijk zijn je hele wereld
draaiden om wiet,maar als je echt gemotiveerd
ben moet het lukken.
12 jaar geleden
Wiet is lichamelijk niet verslavend, maar veroorzaakt in sommige gevallen wel geestelijke afhankelijkheid. Dit zorgt ervoor dat het lastig is om te stoppen met het gebruiken van wiet, het lukt vaak niet alleen. Voor een succesvol en spoedig herstel is het bevorderlijk om professionele hulp in te schakelen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat is voor iedereen verschillend, net als de lichamelijke afkick verschijnselen. Wel verstandig om contact met de huisarts of een verslavingsarts op te nemen.