Waarom krijg ik de laatste tijd een bloeduitstorting op mijn arm(en) wanneer ik daar gekrabd heb?

Ik heb dit al een paar jaar en vooral in de winter als ik een shirt met lange mouwen aan heb. Als er dan een haartje van de hond of poes aan de binnenkant van de mouw zit, gaat het vreselijk jeuken en dan krab ik natuurlijk vanzelf.
En later zie ik dat er een flinke rode bloeduitstorting zit. Dat gaat wel weer over, maar het staat zo gek.
Hoe zou dat nou komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K
Amadea
12 jaar geleden
Heb je dat wel eens aan je huisarts gevraagd? Je zou een ziekte onder de leden kunnen hebben, en dan is het maar beter dat er wat aan gedaan wordt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, weet je, ik vind het eigenlijk niet de moeite waard om voor naar de dokter te gaan. En als ik een keer bij de dokter ben, ergens voor, dan vergeet ik het te vragen. Maar ik vind het wel een beetje vreemd.

Het beste antwoord

Dit kan een allergie zijn door die haartjes of je huid die een dun laagje heeft. Het kan ook zijn dat je stolling niet zo goed werkt of je bloedplaatjes laag staan enz. Beste wat je kan doen is even naar de dokter gaan en even bloed laten onderzoeken. Dit kan nooit kwaad en eigenlijk zou iedere mens dit jaarlijks even moeten doen.

Groeten Ritchie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je een allergische reactie hebt op haren. misschien is het handig om naar de huisarts voor dit te gaan? Misschien geeft de huisarts dan wel een zalfje.

http://www.licg.nl/zj/praktisch/huisdieren-en-mensen/allergie-voor-huisdieren.html?gclid=CN-j8tCV4awCFcKCDgod_3FEog

Groetjes, Lisa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet hoe oud u bent en of u medicijnen slikt,maar oudere mensen die bloedverdunners gebruiken,hebben daar wel eens last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet jong(piep) meer, maar gebruik geen medicatie.
Misschien dat mijn huid dunner wordt, zou kunnen natuurlijk. K weet niet of dat dan normaal is dat je zulke rare plekken krijgt van krabben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van de oudere mensen die ik ken zijn er veel met dit soort klachten,bijna altijd door en dunne huid.
Misschien slik je aspirine werkt ook bloedverdunend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nop