Ik heb speciale zooltjes voor in de schoenen gekregen. Vraag voor meer info bij je dokter. Die stuurt je dan als het goed is door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de behandeling van lichtere vormen van artrose speelt de fysiotherapie een zeer belangrijke rol. De behandeling zal vooral bestaan uit oefentherapie en vormen van therapie die vooral gericht zullen zijn op pijndemping en ontspanning van de spieren. De fysiotherapeut kan hierbij gebruik maken van elektrotherapie (niet pijnlijke stroompjes die de zenuwen die de pijn veroorzaken zullen beïnvloeden en daardoor de pijn doen afnemen).

Bij een ergere vorm van artrose, die gekenmerkt wordt door een forse bewegingsbeperking zal de fysiotherapeut of manueel therapeut tracties uitvoeren en oefeningen geven die de mobiliteit van het gewricht zullen optimaliseren en de verkregen mobiliteit handhaven.

Bij ernstige artrose die gepaard gaat met pijn en (start)-stijfheid is het soms nodig dat de orthopedisch chirurg een operatie uitvoert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als deze artrose een reumatische aandoening is:

Nooit meer, wordt alleen maar erger.

Bij elke andere vorm door genezing en beweging (oefening, therapie) kunnen de beperkingen deels opgeheven worden.