Tijdens het werken achter mijn computer kan ik van het een op het ander moment niet zo goed meer zien, hoe komt dit?

het is een beetje te vergelijken als je 5 minuten recht in de zon kijkt.. en dan zie je alles om je heen wazig/sterretjes..
Dit heb ik nu zojuist ook gehad terwijl ik naar mijn beeldscherm keek. Wat kan er aan de hand zijn?
kan het aan voeding liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

minder lang voor het scherm zitten wil wel eens helpen.
zoniet zou ik naar een oogarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in een donkere kamer zit met alleen je beeldscherm als lichtbron, is het inderdaad vergelijkbaar met het kijken in de zon (alleen minder heftig). Je kan dan (een deel van) het probleem verhelpen door het licht aan te doen of de gordijnen te openen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je een aanval van oogmigraine hebt gehad. Je ziet dan donkere vlekken en aan de randen daarvan trilt alles. Ook kan er hoofdpijn bij optreden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zelf ook wel eens gehad, en na een tijdje trekt het vanzelf weer weg. Als je het vaak hebt zou je natuurlijk altijd eens een arts kunnen consulteren.
je kunt de kleur van je achtergrond donker maken, dan worden je letters wit, dat kijkt rustiger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klinkt als migraine.....je hebt verschillende soorten migraine. Je hebt een soort dat je net als jij in een soort lichtflits zit te kijken en je ziet wazig en sterretjes, maar je hebt ook een soort, dat je veel wazige kleuren ziet.
Ikzelf hebt als ik migraine heb ook hetzelfde als jij...de lichtflits en sterretjes en wazig beeld....en als dat weg trekt krijg je hevige hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel het contrast van je monitor iets minder scherp; zorg dat je naast je monitor ook licht hebt; zorg dat je minimaal één keer per uur even weg bent van je computer; kijk af en toe bewust óver je beeldscherm heen, even staren in de verte, of doe je ogen even dicht.
Misschien helpt dat al voldoende om deze klachten te voorkomen, want het klinkt inderdaad als oogmigraine.