Ik heb een constante pijn op het omcirkelde vlak (zie foto). Heb het gevoel dat het komt door een verkeerde beweging bij het klussen.Wat kan het zijn?

Al 1,5 jaar RSI klachten, echter die waren onder controle. Nu ben ik de afgelopen avonden na het werk aan het klussen in m'n huis. Heb het gevoel dat het door een verkeerde beweging gekomen kan zijn. Pijn houdt ook gedurende de nacht constant aan. Pijn voelt ook extra aan als je er op drukt. Voelt alsof je op een botje of iets in die richting drukt.

Zou graag weten of het een soort van kneuzing is of dat het wat anders kan zijn. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Aan zekerheidgrenzende waarschijnlijkheid overbelasting.

Je hebt waarschijnlijk de heen- en weer beweging gemaakt. De hand herhaaldelijk heen en weer bewogen op het polsgewricht (gezien van de bovenzijde hand, waarbij je de onderarm niet beweegt) en waarbij je iets hebt vastgehouden. Bv boven je macht gewerkt en op hoogte geboort of krachting met een roller aan de slag geweest.

Om te kijken of je niets gebroken hebt, pak je pink met je andere hand vast en volg deze tot aan de pols. Druk op de bovenzijde hand, voel je daar onregelmatigheden of pijnscheuten dan zou ik even naar de dokter gaan.

Voelt het als een zeurderige pijn als je op dat plekje drukt, dan vermoed ik het eerste, overbelasting.
Dus ontzien en warm houden. Kan wel een week gevoelig blijven.
Maar goed, zoals altijd bij lichamelijke klachten, vertrouw je het niet, dan even naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ben van mening dat uw dokter het beste antwoord kan geven. Kan idd door klussen komen, dan maak je andere bewegingen dan normaal.

Als je al last hebt van rsi dan blijft dat gedeelte altijd kwetsbaarder.

Succes en geniet verder wel van t klussen in huis..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk speelt je RSI nu och weer op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen gaan om het Guyon kanaalsyndroom.
Het kanaal van Guyon bevindt zich aan de pinkzijde aan de binnenkant van de pols. Hier loopt een belangrijke zenuw doorheen, de nervus ulnaris. Door frequente druk of stoten op het kanaal, kunnen er pijnklachten ontstaan.

Guyon kanaalsyndroom kan ontstaan doordat je bepaalde werkzaamheden met de handen uitvoert die zich steeds herhalen en waarbij druk op de pinkzijde van de pols optreedt. In dat geval is het raadzaam een andere werkhouding aan te nemen, overmatige belasting van de hand en pols aan de pinkzijde te vermijden en/of hulpmiddelen te gebruiken. Als het om deze aandoening zou gaan, zal de huisarts je adviezen geven voor verdere behandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook een tijdje gehad. Ging maar niet over ben er mee naar huisarts gegaan en die zei dus inderdaad overbelasting. \rust houden met die hand en zoveel mogelijk bv niet knijpen etc. Na een paar maanden-7- ben ik toch doorverwezen naar het ziekenhuis en heb er een spuit ingehad wat overigens wel geholpen heeft..maat moet nog wel uitkijken met die hand..een blijft een zwakke plek.....maar bepaal zelf wat je doet ga er sowieso mee naar je huisarts....sterkte.....