Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen tegen jeuk op mijn hoofd behalve krabben? Mijn haar is ong.5mm. lang en ik was het om de dag met water en eens per week met shampoo.

Op de huid is niets te zien van roodheid of een bultje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
882
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg zelf spontaan jeuk op mn hoofd als ik dit hier allemaal lees

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met 5 mm haarlengte (zoiets heb ik ook) is je hoofdhuid redelijk voel- en zichtbaar. Voelt die hoofdhuid wat ruw aan dan kun je last hebben van eczeem. Roodheid hoeft niet per se. Dat zou ik dan door de huisarts laten beoordelen. Overigens, is je hoofdhuid niet verbrand door de zon? Die kans is met 5mm haarlengte niet denkbeeldig maar de zichtbare verschijnselen worden er wel net door gemaskeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

kam je haar eens met een stofkam boven een witte ondergrond, mocht je geen luis hebben, koop dan een shampoo die ph neutraal is en geen parfum bevat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eén keer per week wassen met shampoo is best weinig. En wassen met alleen water helpt niet echt. Probeer het eens om de drie dagen met shampoo te wassen. Waarschijnlijk ben je dan van je jeuk af!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien gebruik je produkten (gel,shampoo) en dergelijke wat bij jouw jeukt veroorzaakt.Je zou eens een ander merk kunnen proberen.
Soms kan het ook zijn dat je jeuk krijgt op je hoofdhuid als je daar behoorlijk transpireert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou de shampoo van Neutral kunnen proberen. Daar kun je het gerust elke dag mee wassen. Gebruik je trouwens ook gel of zo? Dat wil ook nog wel eens jeuk veroorzaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Azaron??? Gewoon te koop bij bijv. Kruidvat en niet duur
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je een heel droge hoofdhuid, dit kan ook jeuk veroorzaken.
Masseer je hoofd eens lekker met babyolie laat dit even inwerken en ga dan wassen met babyshampoo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding