Ik heb blaasontsteking en hoe moet dat op school als je elke 5 minuten moet?

Ik heb waarschijnlijk dus blaasontsteking (ik weet het eigenlijk wel zeker want ik heb pijn bij het plassen en ik moet om de 5 minuten naar de wc terwijl er elke keer maar een beetje uit moet en plas een beetje bloed. Ook zweet ik meer dan normaal etc.) Maar ik moet dus morgen naar school en ik weet echt niet hoe ik dat moet doen want dan moet ik echt elke keer naar de wc. Dat gaat gewoon niet want dan ben ik net in het klaslokaal, moet ik alweer. Weet iemand raad? Help me!

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook trouwens niet alleen met school, maar ook met dwarsfluitles, psycholoog etc. Dat duurt altijd nog wel een poosje en dan moet ik telkens naar de wc en dat schiet niet op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Ten eerste morgenvroeg naar de huisarts gaan om je urine te laten testen. Dit moet echt morgen (liefst vandaag nog) Als je dat niet doet kan je nierbekkenontsteking krijgen. Dan ben je pas echt doodziek. Okee, neem aan dat je dat gaat doen. Verder is het nu van belang, dat je veel drinkt. Water met citroensap is heel goed. De bacterien houden niet van een zure omgeving. (1,5-2 liter, over heel de dag)
Als je besluit morgen naar school te gaan, zou je het bij de leraren aan kunnen geven, voordat de les begint. Maar als je morgen ook om de 5 minuten moet plassen en je hebt andere klachten, kan je beter thuis blijven.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Doe een luier om XD

Nee ff serieus als ik jou was zou ik gewoon thuisblijven, maar als je toh gaat, moet je de leraren inlichten, zodat je niet steeds hoeft te vragen of je mag gaan plassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zware blaasontsteking hebt gewoon niet naar school toe je geeft zelf al aan dat dat niet te doen is het is niet anders dan!Hoe graag je ook naar school zou willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet naar school gaan. Je bent ziek. Het lijkt er op dat je wel graag wil ( eerste schooldag enzo ) maar dat kan soms gewoon niet als je ziek bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je krijgt waarschijnlijk een antibiotica kuurtje van de huisarts, als je morgen een flesje urine brengt, dan is het zo over, als je het vervelend vind om morgen naar school te gaan, laat je je een dagje ziek melden en vraag je je mentor aan jou de belangrijke dingen door te mailen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Morgenochtend direct bij de huisarts je urine laten checken, dezelfde dag weet je al of je blaasontsteking hebt en kun je een antibioticakuur gaan volgen (meestal voor een paar dagen).Helaas dan 1 dag niet naar school, meestal na de eerste dag gaat het al veel beter en kun je daarna weer naar school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben je niet ongesteld ik moet ook altijd heel vaak naar de wc als ik ongesteld ben want je plast toch geen bloed als je blaasonsteking hebt misschien moet je even naar de dokter gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allerbeste is natuurlijk naar de dokter gaan en goed uitleggen waar je allemaal last van hebt. En ik hoop dat je ouders het al weten, zo niet, vertel het ze snel! Ze kunnen je alleen maar meer helpen! En als je er lang last van hebt, en dan toch naar school moet kun je in de winkels speciale ''luiers'' voor oudere mensen/kinderen kopen. Het lijkt gewoon op een soort onderboek maar dan extra dik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een luier is geen oplossing voor een blaasontsteking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga echt niet met een luier lopen hoor ;) Dat is geen optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het geval dat jullie het niet gaan snappen; ik was vergeten om op mijn account in te loggen en dus had ik dit verhaal op mijn moeder account geschreven. Ik ben dus dezelfde persoon die deze vraag gesteld heeft. ;)
Je moet morgen helemaal niet naar school, maar eerst naar de huisarts.
Ook is het niet handig om naar school te gaan als je dan alleen maar heen en weer loopt, toch?
Als je een blaasontsteking hebt, krijg je waarschijnlijk een antibioticakuur van 5 dagen - na 3 dagen voel je je weer prima, maar wel die hele kuur afmaken.
De klachten die je nu hebt kun je iets verminderen dus meer te drinken (zodat je tenminste iets te plassen hebt als je gaat, wat minder pijnlijk is dan steeds die drie druppels).
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Helemaal mee eens.
Veel Cranberrypillen slikken!!! En veel water drinken.. Mssn wel handig om een maandverbandje in te doen. Sowieso 2 a 3 x per dag een schone string aan doen..!!