ik ben gevallen met de fiets op een soort heuvel met stenen nu heb ik een klein gaatje in mijn knie hoe moet ik het verbrinden of even laten drogen?

Toegevoegd na 5 minuten:
ik heb vanavond gala zou ik er dan wat op kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het klein is kun je het het beste gewoon even open laten, dan heelt het veel sneller dan als je het af plakt of verbind. Als het lang open blijft en bijvoorbeeld je broek er steeds langs schuurt waardoor het open gaat, zou je er eventueel een pleister op kunnen plakken. Maar het is mooi weer (Bij mij tenminste...:P), dus je kunt misschien even een korte broek aan of je lange broek opgestroopt laten tot het dicht is? Je lichaam heelt vaak zelf het snelst, zonder dat je het afplakt. Als het een beetje bloed, gewoon laten gaan, want het bloed spoelt het straatvuil uit de wond. Als het bloeden gestopt is eventueel even afspoelen met water.

Toegevoegd na 4 minuten:
Na je toevoeging: Hoe groot is het? Je zegt dat het een klein gaatje is dus dan is het vaak echt het beste er niks op te doen. Maar klein is natuurlijk relatief...Wat versta jij onder klein? :P Ik weet niet of je een jongen of een meisje bent, maar als jongen gaat de broek van je pak er over en als meisje heb je misschien een galajurk tot over de knie, of anders een leuke legging die je er onder kan doen? Dan ziet niemand er meer iets van :-) En waarschijnlijk heb je er vanavond al geen last meer van hoor.
Wel goed je knie blijven bewegen, anders wordt hij stijf en dan loop je vanavond zo raar ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Laten drogen, onbedekt laten! Eerst wel schoonmaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Maak het schoon met water en ontsmet het door er wat Betadine op te smeren of Sterilon erop te druppelen. Ook kan je er, tot het bloeden gestopt is even een Betadine pleister opplakken. Dit voorkomt dat de wond zolang die open is alsnog geïnfecteerd wordt. Zodra de wond dicht is kan je hem beter verder aan de lucht blootstellen.
amc