transpireren tijdens slaap,hoe kan dat?

Ik word vaak helemaal bezweet wakker...hoe kan dat??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hier heb ik ook last van zou niet weten waar het aan ligt heb al aan veel dingen gedacht. Maar het ligt niet aan of je kamer te warm is of dekbed te dik. Teminste niet bij mij. Maar het is wel heel erg irritant gek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel normaal ,daar om in dien een kind in slaap valt ,altijd een dekentje tegen de afkoeling er over heen leggen . ventileer je slaapkamer goed !! Niet te veel dekens . Zorg dat het matras kan uitwasemen .

Antwoorden (10)

Ha, die Marije2;

Dat is gewoon een teken dat je het warm hebt gehad tijdens je slaap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het warm omdat:
* je slaapkamer te warm is;
* je onder een winterdekbed slaapt;
* je onder een synthetisch dekbed slaapt;
* je tegen iemand aanligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziek zijn kan ook nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of medicijnengebruik was ik even vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de overgang kan ook nog :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
menstruatie... je kan ontzettend gaan zweten van de hormonen die je lichaam als racebaan gebruiken :)
het kan zijn dat het warm is.

dit kan meerdere oorzaken hebben.

je lichaam warmt op. om te verkomen dat je oververhit raakt als het ware gaat je lichaam zweet produceren op de plekken waar je oververhit raakt. dit zweet is om je lichaam koel te houden.

dus eigenlijk is dit omdat je lichaam zichzelf wilt beschermen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan een stressreactie zijn. Stress tijdens de slaap (als gevolg van stress overdag of door een onrustige droom) versnelt de bloedsomloop en de warmteproductie.

Nachtzweten kan ook het gevolg zijn van een ziekte, medicijnen of alcohol.
12 jaar geleden
Ongeacht of je het warm hebt of niet, verliest ieder (volwassen)s mens tussen een kwart- en een halve liter vocht via de poriën per nacht.
Als je het te warm hebt verlies je in de regel gewoon meer vocht.
Je lichaam is zich via de huid van afvalstoffen aan het ontdoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen raakt tijdens zijn slaap een behoorlijke hoeveelheid vocht kwijt,verder kan het dragen van synthetisch nachtgoed,of dekbed invloed hebben.Verder is het verstandig je slaapkamer goed te ventileren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of misschien overgangsklachten,ik weet niet hoe oud je bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Touché dat je overgangsklachten er nog bij hebt gezet. Pfff.
++++++++
Je zal een erg leuke/nare droom hebben gehad.

Soms ben je die echt heel snel weer vergeten, maar kan je nog een beetje een nasleep vinden in een emotie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
s'Nachts transpireren kan hormonaal zijn, bvb tijdens de menopauze.
Nog een reden kan zijn dat je voedsel hebt gegeten dat erg gekruid was.
Verder kan suikerziekte ook nachterlijk zweten veroorzaken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog iets waar ik aan denk: van te zware maaltijden voor het naar bed gaan, kan je tijdens het slapen ook erg transpireren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te warm dek op je bed, of een dek dat niet goed vocht opneemt (je zweet altijd in je slaap, maar je zou niet bezweet wakker moeten worden), een woeste droom gehad vlak voor je wakker werd, of een slechte voedingstoestand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook met je hormonen hebben te maken.Of met je lever daardoorkan j ook meer gaan zweten.