een vraagje over knie

Ik wilde achterop een fiets springen en voelde iets knakken in mijn knie . Nu doet het zeer voelt het heel stijf en als ik loop lijkt het alsof de onderste helft de ene kant op gaat en de bovenkant de andere kant op. Of alsof me onderbeen knakt heel moeilijk uit te leggen.
Iemand misschien een idee of iemand die dit ook heeft gehad en me kan vertellen wat het is ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat het ook is, het is een reden om morgen bij de huisarts te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja i know haha heb de huisartsenpost al gebeld. Maar moet het 20 min koelen dan een uur wachten en weer 20 min koelen en als het morge nie over is naar de dokter.
Maar ik ben dan weer zo iemand die zich druk gaat maken en wil weten wat het is .

Antwoorden (4)

Je knie is in feite een heel ingewikkeld gewricht, met allerlei botten, draaivlakken, schijven, kapsels, pezen...
Het klinkt voor mij als leek alsof er een pees een opdonder heeft gehad.
Morgen naar de huisarts als het niet over is, die kan bekijken of het iets is waar je wat aan moet doen of iets dat vanzelf wel over gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan iets te maken hebben met je kruisband of ligament. Er kan een scheurtje in gekomen zijn door een plotselinge draai van de knie.
Goed dat je al een afspraak hebt met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou een afspraak bij de dokter gaan maken . En probeer je knie wel te bewegen. als je het niet beweeg dan word het stijf. en dat is niet zo handig. Probeer wel te lopen ! Misschien is je gewricht verschoven ofzoiets dat je dan knak voelt dan kun je het ook weer terug knakken. ik heb zoeits in mijn nek gehad. maar ik weet niet of jij dat hebt. maar probeer wel te bewegen. als het dan niet gaan zou ik naar de dokter/ huisarts gaan.

beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet hier echt even mee naar de dokter! ik heb zelf een zware knieblessure gehad, terwijl mn ouders er zeker van waren dat het niks ergs was!!! voor hetzelfde geld is het niets hoor, maar als je knak hoor ik het niet altijd goed. 'zak'je er ook de hele tijd door? als je meer wilt weten mail maar even;) ik heb anderhalf jaar fysio gehad na 2 operaties ik weet nu dus helemaal hoe het zitxd