Korte vraag, kort anwoord, ja:

Een gekneusde of verrekte knie is door een stoot, val of een ongelukkige beweging beschadigd. Maar het gewricht zelf, de botten, kniebanden, knieschijf en meniscus zijn nog heel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een trap van een paard gehad .en idd mn knie zwaargekneusd...ging 2 maanden overheen voordat ik weer wat kon doen....
Dus jazeker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt die knie ook kneuzen. Maar dit gebeurt alleen als je er op valt en dan betreft de kneuzing alleen de knieschijf. Bij een kneuzing van de knieschijf wordt de knie dik en blauw en doet hij pijn bij het bewegen.

•Bij het revalideren is het van belang dat je de knie meteen koelt zodat het zwellingen tegengaat. Herhaal dit de eerst 48 uur zon 3x.
•Verder is het houden van rust goed voor de remedie.